Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze GR8

Publicerad 2012-05-01 19:57:07 i Naglar - holografiska lack,

Jag vet, jag är så jäkla tråkig. bara holo, holo, holo... Jag har mest använt mina hololack sista tiden och det är alltid roligast att visa det man haft senast på naglarna. Jag hade tänkt lacka om och bära rött idag men det är samma lack som jag hade igår som pryder mina naglar, guldfärgade GR8 från China Glaze OMG-kollektion.
Det är ett ganska anonymt lack från den kollektionen, fortfarande lätt att köpa för under tio dollar dessutom. Den fula ankungen, helt enkelt. Jag är dock ganska förtjust i det. Jag kan ju säga att jag använt det lika mycket som jag använt LOL alla fall. Mer än jag använt QT, men det beror på att jag tappade bort min flaska med QT i massor av år. GR8 är ett lite smutsigt guldlack med bra holografisk effekt för sin färggrupp. Guld blir ju gärna metalliskt och holopigmenten passar inte med metalliska skimmerpartiklar. Silver verkar enklare att åstadkomma av någon anledning men det hände rolyckor där med. Titta på katastrofen NfuOh hade med sin foiliga, metalliska, icke-holoiga version av 61. Titta på vad MUS gjort med sin Greta... Om pigmenten är metalliska vill de alltså gärna dränka holoeffekten och det gör att just guldiga hololack är rätt veka i regnbågen. GR8 är himla bra för den lyckas vara linjär, den lyckas ge en tydlig holoflamma, och den är inte grå i skugga. I skugga ser man inte holon alls, men det gör man inte med något av OMG-lacken. GR8 ser dock då ut som ett vanligt, trevligt guldlack.
Två lager. Snabb torktid. Enkel applicering över ett lager OPI NNS och Seche Vite. Jag hade överlack på tummen men inte på resten av naglarna för att se om det är någon skillnad. Det är det inte. Högerhanden har jag överlack på alla naglarna och jag kan inte se någon skillnad på vilka naglar som är med och vilka som är utan. Inte heller slitaget verkar mer eller mindre på någon hand. Jag har klippt klätterrosor, attackerat revande smörblomma och brännässla och kvickrot, planterat en smultronschersmin, grävt upp en ros jag trodde var dör (fel av mig...) och planterat blommor på Edits grav. Naglarna har hållit för det och jag har inte haft handskar på mig. Ja, det är väl alt jag kan säga. GR8 är GR8! ;D
Nu till ett experiment. Jag ska se om jag kan visa videoklipp på bloggen. Det här är bara en minifilm med Signe och Siri, men om det funkar så kanske det kan bli nagellacksfilmer någon gång. Om jag orkar. Och undrar ni varför det klickar så konstigt? Jag försökte zooma in och zooma ut men det funkade inte så bra. Så var det med det. Min första film:

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-05-01 20:09:53

Det ser helt okej ut på dina bilder faktiskt. Nästan så jag ångrar att jag inte köpte den, den fanns ju kvar länge hos flera grossister. Vad superkul med en kattfilm förresten! Tycker absolut att du ska videoblogga, det är ju en jättebra idé! Är det din vanliga kamera du filmat med eller har du en videokamera?

Postat av: Karin
Publicerad 2012-05-01 20:40:48

Det är inte möjligt att tröttna på holo! Så kör på! Superkul att se en film med dina sötnosar, och kul att höra din röst! Mer videobloggar!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-01 20:56:40

Kul med kattfilm :) Saknar mina små gosiga kattar så mycket, men fick välja mellan att behålla katterna och ha en ständigt sjuk yngsta son eller att lämna bort dom och ha en frisk grabb. Lätt val!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-01 21:06:46

Emma! Det är lugnt. Behöver du den kan du alltid få en decant. ;D

Det är min vanliga kamera jag filmat med. Jag hade inte ens kommit på att funktionen fanns förrän igår. Funkar ju rätt bra utom att man har problem med zoomen.



Karin! Nej, holo kan man inte tröttna på. Kul att du gillade filmen!



Helena! Ja, det vore det värsta som kunde hända, att bli allergisk...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-01 21:13:08

Awww!!! Vad himla söta kissarna är :D Så fina!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-01 21:43:31

Jag gillar faktiskt guldiga nagellack! Blir det holo också så är det ett extra + i kanten!

Vad roligt att se Signe och Siri! Det vore jätteroligt om du videobloggade!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-05-01 21:45:09

Kul med filmen! Siri ser ut som en stolt panter :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-01 21:50:19

Annie! Ja, de är himla söta! ♥



MNPO! Ja, jag gillar också guld och holo. Speciellt holo. ;D

Vi får se hur det blir med videobloggandet, men nu vet jag alla fall hur man gör.



Kerstin! Hon är en stolt panter! Visst är hon elegant!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-05-01 22:49:32

Ohhh, they're so sweet! <3 Just keep on posting your cats more often! I'm looking forward seeing them :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-05-02 09:34:28

wiie, Siri och Signe <3

Postat av: cc
Publicerad 2012-05-02 16:29:14

Vad gulliga de är!! Man blir lätt beroende av att filma kan jag säga haha :)



o lacket var fint! jag har börjat gilla guld..

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-05-02 20:21:50

Verunka! Thay are precious!



Sanna! Ja, de är söta!



CC! Jag ska se om jag får till lite filmer. Just nu så har det inte blivit mer men det var roligt att prova.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-05-03 16:37:35

Din kamera är ju bra mycket bättre än min i alla fall! Kul att se kissarna och fint lack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela