Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Cat's Eye

Publicerad 2012-05-19 16:22:07 i Naglar i grönt,

Ett väldigt gammalt lack kommer här. Jag har dock inte ägt det så länge. Skaffade det i år. Det är ett av de lack jag länge velat ha men inte skaffat ändå, om ni förstår vad jag menar. Dels är det ju namnet, Cat's Eye, dels är det ju färgen. Så vacker grön! Tre lager av den här skönheten på mina bilder.
Visst är det vackert! En underbar nyans som i och för sig inte liknar Siris öga, och än mindre Signes, men jag förstår ändå inspirationen. Det gjorde jag ju inte med Princess Sabra som ju har tillnamnet Tristam's Eyes och ska ha inspirerats av Adinas katt. Den är väldigt brun och grumlig. Det här är mer kattögegrönt enligt mig. Fast olika katter har ju olika ögonfärg och jag vet ju inte hur Tristams ögon ser ut. Lacket är alla fall lite benäget att få penseldragsmärken. Annars är det bra. Inga problem med t.ex torktiden. Vad tycker ni? Borde jag köpt det för länge sen eller är det inte i er smak?

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-05-19 17:14:31

Vackert grönt lack som jag aldrig sett förut.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-05-19 18:18:56

Åh vad den ser fin ut! Och namnet är ju helt underbart ^^

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-05-19 19:37:54

Det är ju en väldigt vacker färg... fast inte e-bay-priser-vacker, tycker jag iaf :) Hoppas du fick det till ett bra pris! :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-05-19 19:51:34

Jag gillar både färgen och namnet :D

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-05-19 20:25:45

Helena! Det är en gammal skönhet!



Annie! Ja, visst är det!



Cactus! Vad kostar den på eBay nu? Måste ut och kika!



MNPO! Ja, jag med!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-20 01:25:32

HM FÖRST NÄR JAG SÅG BILDER

VAR MIN FÖRSTA TANKE pERIDOT... OCH EVNING AT ja ni fattar.. ni som läser..

Postat av: Liza
Publicerad 2012-05-20 01:26:17

gör lite jämförelser ? ( om du vill )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-20 08:09:57

Liza! Den här är inte duokrom så det är ingen idé att göra jämförelser. De andra lacken kan säkert ha liknande färg i vissa vinklar men de byter ju utseende med ljus och vinkel.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-05-20 10:44:48

Snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-05-20 15:23:51

Zizzie! Det är mycket vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela