Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sidecar, Smog och Eyeliner från Catrice Cosmetics

Publicerad 2012-03-27 19:00:00 i Emmas FOTD 2012,

Den här sminkningen gjorde jag i november men av nån anledning har den blivit bortglömd. Den är ju inte superhäftig direkt, men ganska fin ändå så jag vet inte varför den har legat och samlat damm. Nu blev det så i alla fall, men bättre sent än aldrig. Jag säger visst det ganska ofta här på bloggen:)

Hyn

Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Select Cover Up i NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: Talylor Made Mineras Rush

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas:Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
Ögonskuggor: Urban Decay Sidecar och Smog

Highlighter: Urban Decay Virgin

Eyliner: Catrice Cosmetics Gelliner i 020

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Kajal: Clinique 04 Black Coffe

 

Läppar

Något ljust läppglans, ej säker på vilket

När smink blir liggande i månader så är det såklart svårt att minnas exakt vad man har använt. En liten brasklapp här alltså för att jag kan ha skrivit fel någonstans, jag tror att det mesta är rätt. Den ljusa skuggan som jag har på inre halvan av ögonlocket är Sidecar, den är äckligt glittrig och glittret faller gärna ner på kinderna men om man slår av penseln ordentligt innan man applicerar så tycker jag att den är trevlig. På yttre halvan ligger Smog och jag har blendat ihop de skuggorna en del. Eyelinern kommer ifrån Catrice Cosmetics och den köpte jag nr vi var i Kroatien i somras. Den är supermjuk och trevlig att jobba med, folk säger ju ofta att produkter är ”like butter”, denna är mer som fluffig aioli, himla härlig verkligen. Odryg dock men å andra sidan var den billig så jag är enbart positiv till den eyelinern. Jämför man med MACs skimriga eyeliners så är denna mycket skimrigare och i bättre konsistens, hittar jag fler skojiga färger på nån semester så ska jag köpa fler. I övrigt är sminket rätt lättgissat, ni vet mascara, kajal, det där man brukar ha helt enkelt. Jag tycker att jag ser galen ut på ansiktsbilden, men vad tusan, den får vara med i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-27 19:11:37

Du är lika tjusig som vanligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-27 19:14:29

Nailtastic: Tack, vad gullig du är:)

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-03-27 19:31:54

I like Catrice, in our country it's quite cheap but a good quality and available in drugstores. And I like simple looks and this one is nice! :)

Verunka

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-27 19:39:12

Inte galen, bara galet fint :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-27 20:04:10

Jag ser inte galenskapen i ansiktsbilden. Är lite besviken faktiskt, hade varit kul med en lite crazy bild... :D

Du är vacker som vanligt och jag har tjuvtittat på det här flera gånger när jag snurrat runt bland alla gamla arkivinlägg och varit nöjd med att du också har en del inlägg där. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-27 21:40:16

Verunka: I bought the eyeliner in Croatia, it was definitely cheap. A nice product though, would like the test more from the brand. Thanks:)



kerstin: Haha, tack du:)



Sminkan: Jag tycker jag ser jävligt stirrig ut, men det är kanske bara jag som ser. Hehe, ja det är ju bra när man inte orkar producera. Tack så mkt:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-03-27 22:08:03

Jättefint! Jag vågar mig knappt på att använda Sidecar, jag brukar få glitter överallt när jag ger mig på UD:s glittriga skuggor även om jag tycker att jag är försiktig.. =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-27 22:11:26

roxcat: Tack så mkt:) Ja den är en liten jävel på att glittra ner en på kinderna. Man får slå av penseln rejält, men det hjälper ju inte alltid tyvärr. Det bästa är nog att ta skuggan innan basen så man bara kan torka bort glittret. Det är ju en fin skugga, jag gillar den verkligen, men inte nerfallet...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela