Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Grape och en jellymacka

Publicerad 2012-03-20 17:18:33 i Naglar i lila,

Dags att visa en till ur jellybeans kollektionen, det här är lila Grape. Tre lager och dag två som jag bär manikyren. Lite tip wear som ni ser. Det här är inte helt min färg det här heller. Ni vet ju hur jag brukar känna för mellanlila. Det som är bra med den här är att den är rödbaserad vilket gör den mer i min smak än en blåbaserad mellanlila men alltför många mellanlila är helt enkelt mellanlack. Jag ogillar det inte men det gör mig inte knäsvag.
Det är väldigt jelly som ni ser, genomskinlig "squishighet" men tre lager täcker tillräckligt för att jag ska kunna bära det utan underkläder. Det är helt okej egenskaper och torktid. Jag har nog bara ett par andra lila jellys så jag är glad att det är en del av min samling.
Vi har ju snackat om jelly mackor, eller jelly sandwich, och många älskar ju den typen av manikyrer. Jag bestämde att prova en. Eller egentligen bestämde jag mig först för att testa ett glitter över den lila basen och det var en ganska trevlig kombination. Absolut något jag kan tänka mig att ha igen! Visst blev det fint!
Massor med glitter alltså, som jag efter ett tag lät vara "fyllningen" i jellymackan.
Så här ser det ut när det är färdigt. Tre lager av Nubar Grape och överlack, ett lager av glitter och minst två lager överlack och så ett lager till av Nubar Grape och mer överlack. Eftersom manikyren gjordes i flera steg så blev det inte speciellt tungt vad gäller torktid. Det är dock en jäkla massa lager. Med basen är det alltså tio lager... Effekten är väl helt okej. Det ser lite intressant ut med glittren nedsänkta, eller inneslutna, i jellyn, men jag vet inte om det är min grej. Jag föredrar ett jelly med glittren i. Färre lager och mer bekvämt. Vad tycker ni? Är det här en typ av manikyr ni gör? Vilka kombinationer?
Vi avslutar med en liten bild på mina katter.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-20 17:50:02

Jellymackan blev fin, men det är nog inte min grej heller. Det känns lite för meckigt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-20 18:02:38

Galet snyggt med glittret på!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-20 18:11:12

Fin jellymacka! Har inte riktigt lyckats med en jellymacka än, men å andra sidan så har jag inte provat så många gånger :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-20 18:36:53

Ahhaaa! Du menar zååå! Det där är nog nåt som jag kan tänka mig prova när mina jellybeans ankommer. Jag gillar ofta att bygga upp en mani över flera dagar med lite effekter. Såg snyggt ut. Tack för förklaringen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-20 19:00:22

Är det det som är en jellymacka?! Herrejävlar vad besvärligt. Du vet hur jag känner för allt som är svårt att få bort så skulle verkligen aldrig aldrig. Men det blev väl fint antar jag, gillade det nog mer när glittret var överst.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-20 19:17:16

Färgen var ganska fin och jag gillar mackan med :) Katterna är ju såklart söta som vanligt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-20 20:01:09

Nailtastic! Ja, det är för mycket jobb...



Kerstin! Ja, glittret är skitsnyggt! Ska visa det mer noga en annan dag.



MNPO! Nej, det här är min första. Kanske blir det min enda... :D



Emma! Ja, men det behöver inte bli tio lager. Tre skulle man kunna klara sig med, plus bas och topp. Beror ju på lacken. Det här utvecklades ju under flera dagar.



Annie! Katterna är alltid bäst!

Postat av: Cactuss
Publicerad 2012-03-20 22:23:04

Tycker inte alls om jellylack, och inte om stora glitter (på mig själv), så jag lär aldrig ge mig på en macka ^^

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-21 06:19:30

Cactus! Varför har du ett extra s i din nick nu?

Jag är inte så inne på mackor jag heller.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela