Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Girly Bits Stormy Skies

Publicerad 2012-03-26 18:35:50 i Naglar i svart, grått, silver,

Det här lacket bar jag i fredags förra veckan. Det är så otroligt vackert! Efter att jag bar det brakade jag igenom säkert fem lack innan jag hittade något jag gillade så pass att det fick vara kvar på naglarna för allt kändes så grällt och spretigt och eländigt. Ja, jag provade bland annat Mercury's Rainbow och en del andra lack som jag presenterat här men inte älskat i den stunden. De kanske kommer till sin rätt en annan gång. Efter Stormy Skies var det alla fall svårt att hitta något som jag gillade lika mycket. Det blev förresten Sannas Grow Back Down Again, om ni undrar. Lacken kommer liksom inte i rätt ordning här på bloggen... 
Stormy Skies... Perfekt blågrå jelly med microglitter. Oh! Den är så vacker. Så mjuk och subtil och underbar! Det ni ser är tre lager och den är enkel att måla med om än en aningens rinnig. I vissa ljus är jag övertygad om att den är blå. Ljust, mjukt blå. Men i andra att den är grå. Den är nog precis mitt emellan. Som glas är den också. Så vackert! Det var det här som fick mig att vilja skaffa lack från Girly Bits och den är helt klart min favorit av dem jag skaffat. En favorit rakt av. Den är perfekt ända tills man ska ta av den. Då är den lite svår att få att släppa taget.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-26 20:01:11

Det ser fint ut, men jag är nog inte lika överförtjust som du. Faller sällan för grått...

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-26 20:28:16

Nu snackar vi! Det där var väldigt fint :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-26 20:28:43

Det ser så jättefint ut!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-03-26 20:38:25

Väldigt fin ton - jag gillar att det balanserar mellan blått och grått, och att skimret inte är så in your face. Fint!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-03-26 20:52:38

Verkligen en underbar nyans!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-26 21:57:50

Emma! Tänk på den som blå då!



Helena! Ja, den är utsökt!



MNPO! Den är verkligen vacker!



Makeupoholic! Ja, jag håller med. Jag gillar också de sakerna.



Brilliant! Ja, den är väldigt vacker!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-26 22:08:36

Faller sällan för gråblått heller:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-27 06:02:13

Emma! Min docka, du har så konstig smak iland. ;D

Jag älskar blågrått men vi har ju väldigt olika hudton och så. Och jag vet att du vill ha FÄRG. :D

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-03-27 13:52:25

Åh så fint. Ett lack helt i min smak. Den måste upp på önskelistan :-D

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-27 20:38:38

Men så tjusigt! Färgen är ju jättefin och de där små mikroglittren ser så himla söta ut!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela