Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ebaley 006

Publicerad 2012-03-29 07:20:55 i Naglar - duokromatiska,

Titta på den här skönheten! Nailtastic visade ju sina Ebalay och jag var tvungen att köpa några. Jag började med fyra och det här är den första jag provar. Vackert, va? Jag älskar den!
Den är superskir. Jag försökte bygga den på egen hand men det går inte så jag fick börja om med ett mörkgrönt lack i botten. Det lacket ligger för övrigt i arkivet nu som ett separat inlägg så ni kommer få se det med någon gång framöver. Över det mörkgröna har jag två lager av Ebalay 006.
Ni ser att jag har en liten buckla i pekfingernageln? Det är det gröna lackets fel. Jag mindes inte att det var en tre-lagers-segtrokande-jävla skit. Jag orkade dock inte börja om en tredje gång så det fick vara. Man tänker inte så mycket på det när man ser händerna i rörelse.
Det vi har är alltså ett magiskt vackert duokromt lack med blågröna, smaragdgröna och lila skiftningar. Det är oerhört vackert och gnistrande. Jag älskar det! Stort tack till Nailtastic som tipsade om det!

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-29 09:07:02

Attsingen. Det var ju de här lacken jag skulle klicka hem. Hur kunde jag glömma? Det blir nästa månads inköp. Att det inte finns fler såna här lack? Vad sysslar OPI och alla de andra med egentligen. Det kommer dupes efter dupes men en sån här skönhet har dom inte fått fram. Superfint är vad det är iaf och nu lät jag nog lite gnällig. :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-29 13:34:50

Ljuvligt, ljuvligt, ljuvligt!!!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-03-29 16:53:36

Helt underbart!

Postat av: Shamrock
Publicerad 2012-03-29 18:11:42

Jättesnyggt

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-29 18:22:38

Superfint, verkligen!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-29 18:51:03

Jag har oxå klickat hem några Ebalays (hur nu DET gick till ;) Men deras mailbekräftelse var helt tom på text ..så nu minns jag inte längre vilka det blev :D... Hoppas det var denna bl.a.. för den var verkligen snygg! Tack för tipset med grönt under.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-29 20:17:58

Pamsan! Ja, du får komma ihåg dem den här gången!



Kerstin! Visst är det!



Helena! Jag är väldigt förtjust!



Shamrock! Vad roligt att se din signatur igen!



MNPO! Ja, jag är väldigt förtjust!



Kitty! Jag klickade hem fyra, den här, en gul, en rosa och en lila. :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-29 20:56:46

Älskart! Men det var väl inte så förvånande!^^

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-03-29 21:15:48

Det ser verkligen underbart ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-29 21:28:38

Ja käre värld, klart att du var tvungen att köpa ett. Eller fyra... det ser jättefint ut, synd att det var så skirt...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-29 21:31:09

Nämen vilken snygging!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-30 06:06:55

Usch vad bannande jag låter ovan. Det var menat med en smiley:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-30 09:29:00

Sanna! Mer förvånande om du inte gjort det... :D



Brilliant! Ja, det är fantastiskt!



Annie! Ja, helt magiskt!



Emma! Äsch, jag köpte ju inte fyra gröna. Jag köpte fyra olika duokroma lack. De är som Ozotics ungefär vad gäller skirheten, alla fall denna, men glittrigare!

Postat av: Mona
Publicerad 2012-03-30 12:05:44

De är så vackra.. höll på att klicka hem ett par, men så började jag kolla lite närmre och de såg ut att vara så.. gryniga? Är de det? Nästan som små flakes?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-30 18:17:44

Mona! Du får prova ett om du vill och se hur du tycker det är på.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-31 17:15:01

Förresten. Jag fattar ingenting. Hämtade ut mina 4 Ebalayisar på posten idag. Min flaska #006 ser ut som din. Hos Nihrida ser #006 ut som den som hos mig är märkt #008 ..som inte ALLS ser ut som den #008 som Nailtastic postade för några veckor sen. Märks det att jag är förvirrad?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-31 19:07:57

Kitty! Det är galet, men de verkar byta nummer... Man får gå på beskrivningarna istället för du har helt rätt. Det stämmer inte.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-04-27 18:29:55

Oh, det här märket såg jag ju hos det där företaget som ville skicka gratisgrejer till mig. :o Tänk om jag hade tackat ja och fått hem en flaska av den här?! Waaaaat! Galet läckert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela