Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze BFF

Publicerad 2012-03-02 06:39:00 i Naglar - holografiska lack,

Holofredag! Iiiih! Hurra för det! Det är en underbar idé att bejaka hololacken och visa upp dem på fredagar och vi tackar Kerstin för det! 
Ni ser att det är ett arkivinlägg. Jag har fortfarande Cyance Friction på naglarna och jag kommer säkert lacka om under dagen men om det blir holo vet jag inte. Jag är fortarande lite ledsen över mina korta, stumpiga naglar och kan tycka att mina vackraste lack (holosarna) är lite av ett slöseri då. Samtidigt blir man ju glad av holo. Jag har ju haft holo även efter att naglarna pajade, förra lördagen när jag hämtade Signe hade jag ju Hits Hermes för att matcha hennes päls. Det gick ju, men det blir lite avhuggna regnbågar när man jämför hur det såg ut första gången jag bar samma lack. Nä, nu har ni tröttnat på mina spekulationer och funderingar och vill att jag ska berätta om det lack jag visar upp här. China Glaze BFF.
Jag såg att Cactus letade efter en rosa BFF och det var det som fick mig att tänka att just det här lacket kan vara värt att visa upp. Det är det rosa BFF. Hololack är lite roliga på så sätt att det ständigt händer grejer med dem. Olika batcher är olika holo, färger förskjuts åt olika håll, ja, ni vet hur det är. Nfu Oh 61 finns i minst fyra olika versioner av mer eller mindre holo och så den sista foiliga versionen också, OPI MPJ finns i minst sju versioner, MUS Greta och Madeleine finns i minst tre, Madde kanske till och med i fyra versioner, Color Clubs hololack finns i original och duds. Ni förstår hur jag menar. Hittar man ett nytt hololack man gillar borde man fan i mig skaffa ett helt gäng av dem för man vet aldrig vad som händer. China Glaze har haft den goda smaken att sluta tillverka när de inte upprätthållit "holo-heten" men de har istället flera lack som börjat rosa men blivit brunrosa eller persikotonade. Även ett av Kaleidoscopelacken finns i minst två versioner, en rosa och en persikotonad brun. Det här problemet är vanligt även med Sally Hansens hololack som är väldigt inkonsekventa och där vissa lack finns i tre eller fler färgversioner men med samma namn. Jag har funderingar på att skaffa mig även den brunrosa BFF för att få en komplett samling. Det är den enda jag saknar från kollektionen, om man nu kan sakna ett misstag. ;D

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-03-02 09:43:28

Så fint det är! Nu var det längesen jag lackade med ett OMG!-lack. Om solen lyser i helgen ska jag nog plocka fram ett av dom.



Idag kommer jag att visa en holobesvikelse. Kommer senare idag.

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-03-02 09:44:10

Oh så vansinnigt vackert, synd att den ska vara så svår att få tag på, men den finns helt klart även på min "vill ha" lista

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-03-02 10:48:38

Jag tycker ju som jag tycker om rosa, så för mig är det obegripligt att det ska vara den här som är svårast att få tag på :p Jag vill ju inte använda den, bara ha full kollektion ^^ Tror jag ger upp och skaffar den bruna ändå, så kan jag försöka inbilla mig själv att jag har alla :/

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-03-02 10:54:40

Fantastiskt fint!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-02 15:00:12

Pamsan! JA, plocka fram några OMG! Jag har länge tänkt göra en genomswatchning av allihop men nu när naglarna är av så är det inte lika roligt...



Jenny! Ja, men den finns ju på eBay.



Cactus! Ska du inte använda den tycker jag att du ska nöja dig med den du har.



Kerstin! Ja!! ♥

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-02 15:40:26

Hur fin som helst! Att man inte köpte på sig hela kollektionen när den fortfarande fanns att köpa hos olika e-tailers.

Postat av: Emmy
Publicerad 2012-03-02 18:19:10

Jätte fint! Älskar holo lack! :D jag har nämligen Holo fredag idag :) xoxo

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-02 19:04:05

Jättefint! Synd att de här lacken är så svåra eller dyra att få tag på!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-02 20:18:39

Nailtastic! Ja, det var puckat... Nå, det är alltid lätt att vara efterklok.



Emmy! Ja, vi har alla holofredag idag!



MNPO! Ja, men det går om man är envis och har byggt lite kontaktnät. Jag har haft tur som kunnat hitta en del till bra priser. Nu senast OMG för $3 via en forum-kontakt. Ibland finns de att fynda! Jag har tre FYI nu (rankar med dem) och ingen har kostat tio dollar.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-03 07:17:26

OMG, det var bra pris :D. Jag antar att jag måste bli litte bättre på forum. Just nu besöker jag knappt något.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-03 08:01:30

MNPO! Nagelforum kan vara rätt otäcka, mycket drama och skit. Jag håller en låg profil men försöker ha vissa tentakler ute alla fall.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela