Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

A England Dragon

Publicerad 2012-03-16 06:19:28 i Naglar - holografiska lack,

Dags för holofredag och vi börjar med att titta på ett inte jätteholografiskt men ändå fint lack. Det är A England Dragon jag pratar om och gröna hololack kan man ju inte få för många av. Det här har ni sett på miljoner bilder redan hos andra bloggare, många av de bilderna är vackrare än mina, men det här är, åtminstone på min skärm, vad jag såg när jag hade det. Det var en solig dag och bilderna är tagna på balkongen. 
Visst är det en otroligt fin grön färg! Djup och varm med en flash av koppar i vissa vinklar. Det holografiska skimret gör att lacket får lite spännande djup men det är en väldigt scattered effekt så det blir inga riktiga regnbågar. Faktist blir det inte ens löst sammanhållna band utan bara en sorts fält av skimmer. Hade jag inte älskat färgen hade jag blivit besviken men jag förlåter den för det är en vacker grön, det har ett tjusigt namn och jag förväntar mig egentligen inte så mycket mer holo av A England heller. Alla lack måste ju inte vara som Laylas heller och lite holo är bättre än inget alls. Sen önskar jag att någon skulle göra ett lack i den här färgen med riktigt kraftfull holo.
Dragon har samma formula som A England har generellt och det täcker med två lager. Jag tycker det är ett väldigt fint lack även om Princess Sabra fortfarande är min favorit från The Legends-kollektionen. Det hade mer holoeffekt och färgen var väldigt intressant även om Dragons gröna så klart är vackrare. Båda är väldigt fina, faktiskt.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-03-16 06:32:07

Väldigt vackert även om det inte är jätteholografiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-16 07:05:44

Färgen är verkligen wow! Och nej man ska nog inte förvänta sig mer holo av A England...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-16 07:52:31

Jättefint!

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2012-03-16 10:43:37

I really wish that these were linear holos, but they are still beautiful. I love this color on your skin too!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-03-16 12:32:15

Galet fint!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-16 15:13:42

Otroligt fint även om det inte är galet holografiskt.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-16 18:28:17

MNPO! Ja, det är det!



Emma! Färgen är fantastisk och jag vet, de blir inte mer holo från A England. Men Sabra var faktiskt några snäpp mer regnbågig.



Kerstin! Ja, jag gillar det!



Chaosbutterfly! Yes, it would be a dream to have a medium green linear holo!



Nailtastic! Ja, den är snygg!



Sanna! Ja, men dina lack är ännu bättre!

Postat av: isabell
Publicerad 2012-03-17 08:51:20

Detta var ju riktigt snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-17 09:01:05

Isabell! Ja, det är en fin färg.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela