Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Pink Rose Diamond

Publicerad 2012-08-10 08:39:00 i Naglar - holografiska lack,

Det är holofredag och jag passar på att lägga ut ett av de få arkivinlägg som inte försvann vid omläggningen av blogg.se. Det här är Pink Rose Diamond från Sally Hansen. Det är ett av deras Nail Prisms och jag fick den för många år sedan av Glamqueen. Jag älskar det här lacket och det var under flera år del av min topp 20. Det är den svala nyansen kombinerat med en kraftfull holografisk effekt som gör den så vacker i mina ögon. 
Det är massor av holo i den. Massor! Jag älskar att se regnbågarna spela över naglarna. Förr fanns det inte så många holografiska lack, det var China Glaze gamla kollektioner, Nail Prisms och OPI DS som var tillgängliga. Det här lacket var defintivt ett av de mest holografiska. Fortfarande är det det. Scattered, härlig holo. Färgen är en blek, lilatonad rosa som kanske inte är spektakulär jämfört med Jade eller Hits lack men den är vacker och den är en bra bakgrund för de ljuvliga regnbågarna. 
Ett litet filmklipp för att visa upp det i rörelse.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela