Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend 2027 Raspberry

Publicerad 2012-06-07 16:38:53 i Naglar - holografiska lack,

Från Depends holografiska sommarkollektion kommer den här mörkrosa snyggingen, Raspberry eller 2027. Det är en kall rosa som är så pass djup i färgen att den kanske kan kallas rosaröd. Det har en betydligt sämre formula än Ocean Green som jag provade igår. Den här är tjock och tynger penseln så den känns sladdrig och svårhanterad. ajg slängde dock i tio droppar Seche Restore när jag gav mig på lager nummer två så det skulle bli lite mer lätthanterligt. Jag kunde lätt haft i tio droppar till men valde att avvakta med det för att inte överfylla flaskan. Får man det här lite tunnare blir det nog mer lättmålat och snabbtorkat.
Det ni ser här är två-tre lager, lite beroende på hur första laget blev. Det första lagret, före förtunningen, fick man liksom badda på och det bildade vallar och jag fick försöka breda ut som smör på en macka typ. Andra lagret, efter förtunningen, fungerade betydligt bättre. Eftersom det första lagret blev så, ofrivilligt, tjockt, så blev också torktiden något längre än jag hade förväntat mig. Den holografiska effekten är helt okej. Det blir en spridd regnbåge i solen och i skugga är färgen tillräckligt mättad för att vara trevlig.
Som vanligt numera så finns det ett litet filmklipp på några sekunder som visar lacket i rörelse:
Och eftersom jag gillar att visa små filmklipp så kommer ett till, men inte på ett nagellack:

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-07 17:04:33

Snygg färg! Jag har också ett exemplar av denna, ska bli intressant att se vad man tycker om formulan på den.



Postat av: Cactus
Publicerad 2012-06-07 17:16:05

sötisar! Vad bra det är att handla skönhetsgrejs på nätet så att katterna får en leksak med :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-07 18:28:55

Vad stor Signe har blivit! Jättesöta båda två!

Lacket är också otroligt fint!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-06-07 20:05:16

Så mumsig färg!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-07 21:30:04

Härligt med så knalligt holo!

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-07 22:35:20

Formulan lät ju inte så bra, nästan så att man vill ta detta till sist.. Men färgen överväger nog, för den var väldigt snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-08 06:47:19

Helena! Ja, jag undrar om min flaska inte varit ordentligt stängd för den var oväntat tjock.



Cactus! Ja, det är alltid ett plus.



MNPO! Ja, hon är stor nu. Och har fått massor av personlighet!



Lacklycka! Ja, den är fin.



Kerstin! Ja, det är en fin färg.



Jessica! Jag tror min flaska varit dåligt tillsluten.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-09 15:14:20

Det är ett jättefint lack men jag önskar att det var mer holografiskt. Mitt har schyst formula iaf så jag ska inte klaga på det...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela