Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Let's Do it in 3D

Publicerad 2012-06-08 06:40:12 i Naglar - holografiska lack,

God morgon alla läsare. Det är holofredag idag tack vara ljuva Skimmerskuggan och vi är så klart med på det. Det har ju i och för sig varit holovecka här, som vanligt, men ni kommer nog dessvärre, eller dessbättre beroende på vilken policy man har, få se hololack här alla veckodagar en period framåt. Både jag och Emma har ju Dependlacken att testa och så kommer snart Jadelacken att landa och sen släpps Laylalacken. Ja, ni vet, det är upplagt för en holosommar. Dessutom finns ju alla dessa ljuvliga lack från förr som ropar mitt namn när jag passerar min holo-Helmer. Här är ett av dem lacken. Det är ett av dem jag har en backup av också. Jag gillar verkligen Let's Do it in 3D från Kaleidoscope kollektionen. Ett underbart lack!
Kaleidoscope kollektionen kom ju 2006, före jag började köpa lack på nätet, men de fanns fortfarande en masse hos alla e-tailers efter att jag tog språnget och började köpa lack så året efter. Jag minns inte om de var d/c redan då, men det var alla fall inte lack som var svåra att få tag på. Mitt första ur kollektionen var He's Going in Circles men den här köptes ganska snart in den med och sen följde hela kollektionen. Det är härliga lack och Let's Do it in 3D är ett av de läckraste ur kollektionen.
Tre tunna lager ger lagom täckning och massor av regnbågar mot en grafitgrå bas. Lacket är inte svart, det är grått, och det är en genomlyslig bas så den ser ltie blaskig ut i skugga. I sol ser den bara enastående ut. Lägger man den över svart får man en djupare färg och det kan vara värt att experimentera med. Då kan man nöja sig med ett lite flödigare lager för då vill man ju låta den svarta basen synas igenom.
Idag måste man alltså köpa Kaleidoscopes från eBay eller blogsales eller swappa för dem. Priserna varierar mycket mellan färgerna och man kan få vissa av dem för ca 6 dollar och andra drar iväg rätt högt och kostar runt 40 dollar. De dyraste brukar vara Sexagon, Visist me in Prism och Octa-gone Wild. Let's do it in 3D brukar kosta runt 20 dollar men man kan hitta den billigare också om man har tålamod. Mellan 15 och 20 dollar verkar vara ganska vanliga priser just nu. Får man den för 15 dollar så är det ju svenska återförsäljarpriseer och inte något att klaga på. Är ni intresserade av holografiska lack tycker jag ni ska spana på de billigare Kaleidoscopes som finns på eBay. Flera av dem går för mellan 6-12 dollar. Det är alltså mellan 43 och 86 kronor. Jämför en flaska Dependholo á 49 kronor för 5ml och en flaska Rated Holographic för 9 dollar/65 kronor för 15 ml. Kaleidoscopes kan vara oerhört överkomliga om man väljer de mindre unika färgerna.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela