Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Coconut Kiss

Publicerad 2012-06-09 11:14:30 i Naglar i lila,

Vill ni se ett av mina favoritlack i lila? Jag älskar den här skönheten! Lila är annars en färg som jag tycker är knepig. Ibland knockar en lila mig totalt men oftast lämnar de mig kall och oinspirerad. Den här är en klassiker i min samling, jag har haft den i många år, och den är verkligen fin. Den glaslika finishen är nog det som gör den till en favorit men även den rödbaserade lila nyansen. Det ni ser på bilderna är tre tunna lager och lacket är väl kanske inte perfekt vad gäller formula men det är okej och det är fint!
Coconut Kiss är inte ett nytt lack men den finns lätt åtkomlig hos de flesta e-tailers. Jag rekomenderar alla lackfrälsta flickor att göra en beställning från 8ty8 eller Trans Design och spana igenom deras lacksortiment även vad gäller äldre kollektioner för det finns många pärlor att plocka upp. Hos Trans Design, som jag övergått till mer och mer, får man nio lack i en flat rate-box och det är absolut det mest ekonomiska sättet att skaffa sig en lacksamling med OPI, China Glaze, Orly, Barielle, Essie och Color Club. Självklart vet de flesta av mina läsare det här, men jag tänkte jag skulle slänga ut infon igen för nu är det länge sedan jag själv skrev om sådana saker som inköpsställen och jag tycker det är synd om nyfrälsta lacksamlare betalar svenska butikspriser för lack som är lättillgängliga till betydligt lägre priser på ett säkert och bra sätt.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela