Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Skinny Dip

Publicerad 2012-07-23 09:11:55 i Naglar i blått,

jag vet inte själv hur jag bär mig åt men som vanligt ligger jag lite efter med alla manikyrer som jag vill visa. Här är en sommarskönhet från Orly, Skinny Dip, som jag fick med resten av Feel the Vibe-kollektionen. Ni minns att jag lottade ut två av dem här på bloggen, de två jag själv köpt innan jag fick pressutckicket, och så har jag visat underbara Melt Your Popsicle och mindre underbara Dayglow för lite sedan. Det är ett lack kvar efter det här, så än är jag inte klar med kollektionen. 
Skinny Dip är inte en "äkta" neon fast den torkar matt så det finns absolut neonpigment i den. Den är en lysande blå också, men som sagt, kanske inte neon. Fyra lager krävdes för jämn täckning, fem på vissa naglar. Det är inte världens roligaste formula heller och jag får några märken i det då torktiden blev aningens lång. Färgen är ungefär samma som Zoya Robyn, vilket jag konstaterade ganska omedelbart, men de är så klart inte dupes då Robyn är ett krämlack och det här är ett skimmerlack. Ser ni det finmalda skimret? Grönt tror jag det är.
En otroligt fin sommarblå men inte lika fantastisk i formulan som Beach Cruiser och inte lika neonig som Glowstick och Melt Your Popsicle. Jag äger inte Splish Splash från China Glaze Summer Neons så jag vet inte hur lika de är. Någon som har båda? Anne? 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-23 09:18:22

Jag tycker det ser fint ut! Fast jag fattar inte riktigt namnet, hur kan ett lack vara skinny?

Svar: Skinny DIp betyder nakenbad. :D
Sminkan

Postat av: Jennysjox
Publicerad 2012-07-23 09:34:37

Den är jättefin! Jag grundade med ett lager vitt (Orly Au champagne) och klarade mig på två lager :-)

Svar: Ja, så kan man ju absolut göra.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-23 10:02:39

Men ja såklart att det gör. Det borde jag ju veta men fastnade helt vid Skinny:D Nakenbad är ju ett mer begripligt namn:)

Svar: Ja, mer begripligt är det. :D
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-07-23 10:05:06

Visst ÄR det grönt skimmer? Jag trodde jag inbillade mig.

Svar: det ser grönt ut för mig alla fall.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-23 11:17:18

Underbar färg även om det inte är neonigt! Har beställt detta och kan knappt vänta på att få testa det :)

Svar: Färgen är himla fin!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-23 11:20:58

Åh den ser otroligt fin ut, riktigt lysande!
Måste skaffa i alla fall minisar av dessa.

Svar: Ja, minisar är ingen dum idé.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-23 11:23:58

Fint! Men fem lager, det låter jobbigt....

Svar: Man kan ju lägga den över ett vitt eller ett nudelack.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-23 16:03:04

Jag har faktiskt inte jämfört dem, men jag är rätt säker på att de inte är dupes. Splish Splash känns mer elektrisk och har mer framträdande skimmer. Föredrar helt klart Splish Splash framför Skinny Dip, även fast Skinny Dip är fin den också.

Svar: Jaha. Jag får lägga den i korgen när jag köper lack nästa gång. Den och alla andra Summer Neons. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-23 16:08:31

Fan, jag kan verkligen inte bestämma mig om jag ska köpa mig en flaska av det här lacket eller inte. Det är fint! Jag kanske borde ha Splish Splash istället..?

Svar: Om jag köper Splish Splash så ska jag råda dig. Nu kan jag inte det. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela