Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Dayglow

Publicerad 2012-07-10 15:15:40 i Naglar i vitt, nude, beige,

Vita naglar gillar jag mest när det handlar om jellylack men jag har burit vita, täckande lack, och gillat det med. Det blir en så kraftig kontrast och känns ungefär som att bära svart om ni förstår hur jag menar. Som en ickefärg. En ofylld yta. Det är lite speciellt och det är ganska sällan jag är på rätt humör både vad gäller helt vitt och helt svart. Jellylacken upphäver den där strängheten och blir alltså mer lättburna, men här och nu ska vi inte snacka jelly utan ett av de kompromisslösa opaka. Orly Dayglow.
I flaskan lockar lacket med ett finmalet blått skimmer men det följer inte med till nageln så man kan upptäcka det med blotta ögat alla fall. Jag kan föreställa mig att någon med en cool lightbox och specialoptik till kameran och en jävla massa skills som jag inte har kan få till bilder med det där illusiva blå skimret men jag ser det inte. Hade det funnits där hade lacket gått från filmjölksvitt till lättmjölksvitt och jag tror jag hade gillat det mera.
Formulan är katastrof. Ni ser fyra, ibland fem, tunna lager och man kan se överlappningar där jag inte fått lagren perfekt kant i kant och man kan se strimmighet om man verkligen vill. Jag vill inte det. Det är lite som att man målar med den där filmjölken färgen påminner om. Fyra till fem lager innebär en lite seg torktid även med Seche Vite, fast det funkar alla fall. Kanske yttorrt på en kvart, möjligt att hacka i över en timme. Om man valt att ha en vit i kollektionen för att ge ett underlag till de lite skirarer av neonerna (Glowstick och Don't Melt My Popsicle) så är ju en vit som kräver fyra lager inte någon bra idé. Då måste man ju ändå upp i sex lager lack innan man är klar, plus underlack och överlack vilket ger minst åtta lager. Nej, Dayglow blir nog inte så använt av mig, även om jag har testat att lägga neon över det. Det blev häftigt men inte så häftigt att inte ett annat lack kan göra samma jobb på ett bättre sätt.

Kommentarer

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-07-10 15:49:40

Kan du inte tipsa om ett annat vitt som funkar som underkläder? Gärna med bara ett lager om det finns. Jag kör nu med Orlys Au champagne och den funkar hjälpligt även om den kräver två lager för att täcka godkänt.

Svar: jag vet inget vitt lack som täcker bra med ett lager. Nudelack däremot, det har jag hittat flera bra underklädsvarianter på. Jag själv använder inte gärna vitt som undisar heller så jag har inte letat efter det.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-07-10 17:33:51

Jag är ÄNDÅ sugen på det där. Jag valde bort det sist gång jag beställde bara för att jag hade läst så mycket om hur jobbigt det var att lacka med, men ändå blir jag sugen när jag ser det.

Svar: Du skulle kunna få mitt. Maila mig!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-10 18:52:38

Jag klarade mig med tre lager, men använde förmodligen tjockare lager då. Håller verkligen med om att appliceringen inte är hundra, men jag älskar hur det ser ut på naglarna. :-)

Svar: Mja... Jag är inte så svag för den. Min favorit i heltäckande vitt är ChG Snow. Den är lite mjukare.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-07-11 07:10:59

Jag tycker det ser fint ut men tror inte den är värt besväret. Med synligt skimmer så kanske :) gör om gör rätt, Orly!

Svar: Exakt!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela