Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Suzi and the Seven Düsseldorfs

Publicerad 2012-07-01 11:15:51 i Naglar i lila,

Jag tänkte visa ännu ett lack ur OPI Germany kollektionen som ju kommer i höst, någon gång i augusti/september ska de nog finnas i butikerna. Jag hade ju den stora turen att få hem den här kollektionen som ju är den första på länge som jag verkligen varit sugen på från OPI. Jag har hunnit prova fem av lacken och använt sju och jag måste säga att de kvalitetsmässigt är enastående. Smidig applikation, täcker med ett till två lager, torkar snabbt, flyter ut bra utan att vara så rinniga att de vill smita in i nagelbanden. Jag är helt tagen! Kollektionen kanske inte är unik färgmässigt men den är en fullträff vad gäller kvalitet. Just nu har jag mamma att testa hållbarheten på några lack (en mani, en pedi) och det verkar som att även den är bra.
Suzi and the Seven Dusseldorfs... Ett extremt fånigt namn och med Alizarines porrtema kvar i huvudet så får det mig att rysa. Det är en film jag inte vill se...  Lacket är som de andra jag provat lättapplicerat och så, färgen en rödbaserad mellanlila. Jag borde vara väldigt positiv då jag ju gillar rödbaserade lila. Den här lämnar mig dock kall. Jag tycker lacket är väldigt, väldigt bra på alla sätt. Färgen är fin men som ni vet är jag knepig när det gäller lila och kanske är det humöret, kanske är det någon aspekt jag inte kan sätta fingret på som saknas i lacket, men den väcker inga känslor alls. Om du är en av de många som älskar lila skimmerlack och du längtar efter den mest problemfria applicering man kan tänka sig så tycker jag du ska titta på det här när de kommer i butik. Om jag inte målat mer utanför än så här trots pro-wide penseln jag inte lärt mig hantera (trots att jag anvädner den varje dag med min nagelstärkare, OPI Natural Nail Strengthener - världens bästa nagelstärkare!) så förstår ni vilken kalasformula det är.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-01 11:53:49

Ser väldigt höstigt och fint ut. Väldigt fin lila färg :)

Svar: Jag tycker färgen är så pass klar att den passar året runt. Den är fin men inte wow för mig.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-07-01 13:14:42

Härligt med sån fullträff gällande formulan! Färgen är fin men inte speciell på något vis som du säger.

Svar: Nej, den känns inte som nödvändig när man har hundra andra lila varav femtio i inte alltför annorlunda nyans. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-01 14:11:42

Det är ett jättefint lack! Påminner en hel del om de tjusiga lila från Retro Diva, eller hur?

Svar: Stella är rödare och Let's Groove är mörkare, tror jag. Har dem inte med för en jämförelse men Stella är nog ganska lik, det har du rätt i.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-01 15:19:41

Väldigt fin och gillad lila! Du får gärna göra något jämförelse-inlägg mot några ChG eller Zoyas när andan faller på så man vet om det här kvalar in för köpkorgen.

Svar: Jag ska försöka komma ihåg det men jag lovar inget eftersom jämförelseinlägg är såååååå tråkigt att hålla på med. Just nu kan jag inte eftersom jag har väldigt få lack med mig och inte enda lila china glaze eller zoya. :D
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-07-01 15:26:49

Jag vet inte, påminner mig om China Glaze Coconut Kiss som jag har såååå svårt för!

Svar: Jag minns Coconut som mer röd i basen men jag har så klart inget av lacken från ChG här att jämföra med.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-01 15:54:03

Jag gillar ju lila skimmerlack, så det här gillar jag. Kanske inte tokunikt, men vackert!

Svar: Ja, det är verkligen ett bra lack men du vet ju hur kinkig jag är med lila nyanser.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-01 19:24:54

Suverän färg! Den där kommer jag att vilja ha när dom släpps.

Svar: Ja, det blir nog en favorit för många.
Sminkan

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2012-07-01 20:43:08

Ååååh vilket lack!!!! Jag älska lila lack och detta var bara så snyggt!!!

Svar: Ja, det är ett fint lack. Jag kan se att många kommer gilla det!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-06 01:19:01

Knappast unikt, men väldigt fint för det! Jag fastnade dock mer för porrtemat än lacket i det här inlägget, haha?

Svar: Ja, jäkla Feline, hon har gjort den här kollektionen helt omöjlig att tänka på utan att få "idéer". Jag tror jag hunnit visa de porrigaste nu, dock, förutom Deutche You want Me Baby. ;D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela