Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI German-icure by OPI

Publicerad 2012-08-02 11:44:00 i Naglar, vampy,

Jag tidsinställer det här inlägget för jag vill inte dra ut på det längre. Efter att igår ha visat Every Month is Oktoberfest, det ena av de två galet vackra vamparna i kollektionen, så måste jag ju visa även den här skönheten. German-icure by OPI!
Anne visade ju magiska bilder på det och det här är mina, inte fullt så magiska men de får alla fall fram den bruna tonen i lacket och lite av skimret.
Ja, det skimrar så oerhört vackert! Lacket är alltså en djup brunröd med skimmer i rött. Det är av samma familj som Royal Rajah Ruby och det är lika vackert som den gamla klassikern är, lätt. Jag uppfattar skimret i den här som mer framträdande men basen är mer brun och mörkare, tror jag. Det är inte en åsikt baserad på en jämförelse utan bara från minnet. Jag borde helt klart göra en riktig jämförelse när jag kommer hem men förmodligen finns redan en sådan ute på nätet redan om man jagar lite.
Tre tunna lager på mina bilder. Det var lite rinnigare än de andra lacken i kollektionen så jag kladdade lite men förhoppningsvis så lite att ni inte tänker på det. Jag har försökt ge er bilder i både sol och skugga. Det är vackert oavsett men i solen blir det spektakulärt. Varför väntar vi med vamparna till hösten? Det är ju nu de ger full valuta för varje skimmerpartikel som finns i dem!
Jag vet, det är ett hysteriskt bildspam. Jag kan inte välja bilder. Jag kan inte begränsa mig. Det här är verkligen höstens vackraste lack. Det är underbart. Orden räcker inte till... 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-02 13:08:55

Ljuvligt vackert!

Svar: Ja, det är det!
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-02 14:57:19

Ja herregud! Jag förstår varför Anne blev så till sig i trasorna över detta lacket. Måste beställa OPI...måste. Eller ska jag börja med Layla-lack kanske? Åååh så jobbigt.

Svar: Både och så klart! :D
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-02 15:40:23

Fantastiska bilder ju! Åh, det är så vackert! Måste testa German-icure snart också!

Svar: Ja, de är årets lack, helt klart. om man bortser från hololacken som ju går lite på sidan av i min bok.
Sminkan

Postat av: Sara
Publicerad 2012-08-02 18:05:16

Supersnyggt! Har inte känt mig nagellacksköpsugen på ett tag men nu peppar jag Germany som tusan!:)

Svar: Ja, det är en suverän kollektion OPI bjuder oss på!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-02 20:14:16

Det är så oerhört vackert! Måste absolut ha det här också!

Svar: Ja, det måste du nog faktiskt. Det är jag övertygad om!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-02 20:57:07

det KANSKE finns en risk att jag klickar hem dom där vamparna. KANSKE? WHO AM I KIDDING! :D

Svar: Ja, vamparna kan man inte motstå!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-08-02 22:49:21

Superfint! Är inte så sugen på det nu men tror att jag kommer att bli det till hösten. Perfekt höstlack.

Svar: Jag är alltid lite vamp-sugen så för mig är den klockren året runt!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-03 09:13:45

OMG, så så vackert!!! Kommer definitivt att bli ett par flaskor från den här kollektionen... Hsr inte RRR så kan definitivt berättiga ett köp av denna:)

Svar: Japp! Köp!!!
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-08-03 12:13:33

En jämförelse med OPI RRR hade varit guld! Isåfall kan jag satsa mina nagelslantar på efterlängtade Laya Holos och hejda OPI-begäret en smula.

Off topic: Men först ska jag bli frisk från Borrelia och bittert fästinghat... :/ Vaccinera er mot TBE mina vänner! Fästingar är inte att leka med.

Svar: Jag ska försöka göra en nu i helgen eller nästa vecka. Inte idag dock... Helt slut efter att ha packat upp allt och tvättmaskinen står på. Pust...
Ja, jag håller med. vaccinera mot TBE. Jag har gjort det!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-03 13:15:44

Jag dör! Sluta fresta mig med den här jävla kollektionen nu! Kanske dör jag iofs inte, men jag blir definitivt galen!

Svar: Nej då, du blir inte ens galen. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela