Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Exclusive

Publicerad 2012-07-27 18:52:00 i Emmas NOTD i glitter och holo,

När Sminkan och jag träffades passade jag såklart på att testa några av hennes underbara nagellack. Jag brukar försöka testa såna lack som jag tycker är vackra men som jag vet att jag aldrig kommer att köpa och detta är definitivt ett sådant, nämligen OPI DS Exklusive. Det är såklart discontinued sedan åratal tillbaka och ni hittar det inte för under 55 dollar på ebay, frakten inräknad. Exclusive är en fyllig bärfärg, vinbärsfärgat tycker jag och det är ett av de bra DS-lacken, alltså ett holografiskt, inte bara prismatiskt glitter. Det är en väldigt vacker mättad färg, holoeffekten är mittemellan och det har en underbar glansig yta, i alla fall med Poshés snabbtorkande lack över. 
 
Lacket är dessutom trevligt att måla med, det har OPIs gamla pensel, inte de nya Pro Wide Brushen som jag vet att många gillar men som både Sminkan och jag har väldigt svårt för eftersom vi gillar smalare borstar som ger mer kontroll. Väldigt bra lack att måla med alltså och det täcker utan problem med två lager. Hur fint som helst skulle jag vilja säga men absolut inte värt 55 dollar. Jag önskar dock att jag hade köpt ett par av de holografiska DS-lacken när de fanns i butik, 10 dollar hade definitivt Exclusive varit värt, för att inte tala om Glamour som är det absolut finaste OPI DS-lacket om ni frågar mig. Ni få inga flaskbilder på lacket, jag målade hos Sminkan, lacket blev alltså kvar där och jag fotade när jag kommit hem, i kvällsolen.
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-27 19:30:19

Väldigt fint lack! Man skulle ha köpt det på den tiden då det var "vanliga" priser på det här lacket!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-07-27 19:35:30

Vilken juvel!!! Vackert!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-07-27 20:09:14

Hm skum fråga nu; jag hittar ingen e-post till dig Sminkan. Skulle du kunna tänka dig att skicka den till mig då jag antar att du kan se min e-post?

Jag dödar överraskningsmomentet nu... men jag hade velat skicka ett lack till dig. Verkligen inget märkvärdigt lack alls, men det känns ändå som färgen skriker lite "du" på något sätt. Se det som ett litet tack från en trogen läsare. Gillar du det inte kan du ju typ måla kylskåpsmagneter med det (det brukar jag göra med lack jag både gillar och ogillar). <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-27 20:27:47

Galet vackert lack! Jag är så glad att jag fick tag på det till ett rimligt pris, även om det var dyrare än mina andra DS-lack. :D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-27 20:43:56

Vad är skillnaden på DS Exclusive och DS Extravagance?

Svar: Jag hoppar in här i Emmas kommentarsfält för jag äger båda lacken och vet inte om Emma har Extravagance. Skillnaden är att Exclusive är holografisk "på riktigt" medan Extravagance är knappt holografisk alls. De nya DS-lacken har inte "Diamond Dust" i sig som de första DS-lacken och jag räknar inte dem som holografiska. Extravagance är ett prismatiskt glitter, inte ett scattered holo som Exclusive.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-27 23:08:11

Ett av de få DS-lacken jag äger! Jag gillar det massor. :-)

Postat av: Myra
Publicerad 2012-07-28 08:52:41

Herregud vad vackert lack!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-28 09:27:54

Kanonfint! Kul att få tillfälle att prova en sådan raritet!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-28 09:55:40

Väldigt vacker färg! Det är så dumt att de slutar tillverka de vackraste lacken....

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 16:15:56

MNPO: Ja det är ju det och man skulle ju det. Usch vad dum man var...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 16:17:45

Ifrith: Ja det är det verkligen! Hennes mailadress är [email protected]. Spännande:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 16:19:25

Sminkan: Ja du kan skatta dig lycklig som har denna pärla:) Det är ett väldigt fint lack och jag är glad att ha fått testa, dock inte värt de överpriser som de tar på ebay, men det är nog få lack som är värda det. Eller ja, skönheten ligger ju i betraktarens ögon iofs, men har svårt att se att ett lack skulle kunna vara värt 600 dollar. Och det var ju inte detta lacket, men iaf.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 16:19:50

Nailtastic: Åh härligt, det är superfint ju!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 16:20:23

Myra: Japp, det är det helt klart:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 16:21:06

kerstin: Visst är det! Ja det är skitkul, hon har massa rariteter den kära Sminkan så jag brukar passa på när jag är på besök:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-29 22:58:14

Riktigt fint! Knappast värt att köpa på eBay för min del dock.. Får nöja mig med den lite tamare Extravagance istället.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela