Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Deutsche You Want Me Baby

Publicerad 2012-07-28 11:03:45 i Naglar i orange,

Underbart tegelfärgat är Deutsche You Want Me Baby från OPI Germany kollektionen. Jag älskar det! Jag älskar det så mycket att jag redan butit det två gånger i sommar. Ja, det är sant. Det har hunnits med mellan alla mina andra mer eller mindre lyckade manikyrer. Få lack blir burna två gånger inom några veckors tid så då förstår ni hur mycket jag tycker om det.
Det går att få täckande med ett lager även om jag kör på två för jag är ju väldigt snål med mina lager och så gillar jag känslan av att bygga upp lacken med flera lager. Första gången var jag lite flödigare på handen och då hade jag bara ett lager men nu senast så blev det två. Formulan är som på de andra lacken i kollektionen absolut helt perfekt. Den flyter ut bra på nageln men är inte rinnig. Den torkar snabbt. Den är perfekt helt enkelt. Perfekt för mig alla fall, men vi har ju alla olika preferenser vad gäller lackens egenskaper.
Det är samma typ av skimmer som i de andra lacken i kollektionen. Väldigt finmalet, nästan så man får en sådan där billack i metallic känsla av det. Oerhört mycket glow. Färgen är, som ni ser, en bränd orange med tegelton. inte så brun som rost utan mer takpannefärgat. Perfekt färg för hösten tycker jag, och uppenbarligen är den för mig också en utmärkt sommarfärg. ;D
Ovan har ni bilder från andra gången jag bar lacket, nedan bilder från första gången. Då var det en regnig och mulen dag i juni och bilderna är väldigt kalla och tagna inomhus i fönstret. Färgen på lacket och skimret i det kom fram så bra att jag tar med de bilderna även om min hud är lila och allt ser sjukt konstigt ut. Färgen på lacket är ju ändå det som är viktigt att det blir rätt. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-28 12:13:22

Ser ut att ha en väldigt fin lyster :)

Svar: Ja, det är väldigt fint!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-28 12:49:57

Vilken otroligt fin lyster!

Svar: Ja, det är väldig snyggt!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-28 14:03:02

Det är fin lyster men jag gillar inte färgen. Ganska överraskande va?:) Formulan låter dock underbar, du klagade väl inte ens på penseln?:)

Svar: Nej, det har varit så bra formula på de här lacken att jag inte lidit så farligt av penseln. Den är inte min favorit men när lacken håller samma klass som Zoya Wicked-lacken kan man faktiskt hantera penseln utan att bli tokig.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-07-28 14:38:25

Fint. Jag tänker på någon typ av skimrande tegelstenar.. haha.. Var lite skeptisk till OPI german colletion efter att jag sett den leverpastejfärgade hos nailtastic.

Svar: Ja, leverpastejen gjorde inte succé på mina naglar heller.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-28 15:22:11

Ljuvlig, ljuvlig färg! Rakt in på inköpslistan inför hösten hos mig!

Svar: Ja, den är helt fantastiskt snygg!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-28 17:24:06

Den här färgen är helt underbar! Måste nog ha det!

Svar: Det är ett fantastiskt lack!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-28 17:27:30

Stod och höll i den här igår, men valde att spara den ett tag till. Den ser ju helt otrolig ut! Är övertygad om att jag kommer att gilla det. :-)

Svar: Ja, den är nästan omöjlig att inte gilla!
Sminkan

Postat av: Ami
Publicerad 2012-07-28 19:58:00

Så vackert! Den passade verkligen ihop med grönskan, så den passar verkligen som sommarlack.

Själv får jag nöja mig med att titta på andras naglar när det gäller den färgen. Jag älskar orange men jag känner mig inte speciellt bekväm med den på mig. Se men inte köpa alltså.

Svar: Synd att du inte trivs med färgen på dig själv. Den är så uppiggande och härlig!
Sminkan

Postat av: Beauty by Paivy
Publicerad 2012-07-28 23:49:52

Riktigt snygg!

Svar: Den är helt underbar!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-29 23:02:32

Mhmm, du hade rätt i det du skrev om det här för några dagar sedan! Jag måste verkligen ha det!

Svar: Ja, det är en så härlig tegelfärg! Perfekt formula dessutom!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela