Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Danke-Shiny Red

Publicerad 2012-07-31 08:34:08 i Naglar i rött,

Ett av de många lacken från OPI Germany som jag var sugen på redan när jag såg de första promobilderna var Danke-Shiny Red. Jag tycker OPI är suveräna på att göra röda skimmerlack och jag har en hel Helmerlåda dedikerad till röda toner från OPI. Den är inte full, så klart, men säkert hälften av mina OPI är antingen vampar eller röda. Det finns så klart röda favoriter hos andra märken med , Zoya gör fantastiska röda skimmerlack och China Glaze släppte alla fall en kollektion som alla som älskar klassiska och vampiga färger bör äga, Retro Diva. OPI har dock alltid varit jäkligt bra på att ge oss flickor som gillar röda skimmer något att glädjas åt.
Som ni ser försökte jag få Siri att ställa upp på en nagellacksbild men hon var inte lika samarbetsvilligt som Signe. Hon får vara med ändå. Hon hade en snygg fotopose ända tills jag lyft kameran och siktat, då vände hon på huvudet. 
Danke-Shiny Red är ett vackert, klarrött skimmerlack som precis som flera av lacken nästan gränsar åt metallic. Det är oerhört täckande, min kompis som har mindre naglar än jag klarar sig lätt på ett lager men jag får ta två. Det är lite rinnigt i formulan och det i kombination med penseln gör att jag kladdar lite, tyvärr, men det är absolut inte någon mardröm att måla med. Lite mindre bra än sina syskonlack som jag visat tidigare dock. Det innebär också att jag kommer fortsätta plocka fram Zoya Karina när jag känner för den här färgen eftersom den penseln passar mig bättre. Jag vet att många av er gillar OPI Pro Wide penseln så för er kan jag varmt rekommendera det här lacket. Det är dessutom betydligt mer lättillgängligt än Zoya. 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-31 08:55:59

Jag tycker det här är superfint! Visst, röda skimmerlack finns det massor av, men jag älskar dem! Och det här var så klassiskt och snyggt.

Svar: Ja, det är ett jättefint rött skimmer. Jag är svag för röda skimmer så den hade halva inne redan genom att vara just det. Sen har jag nog andra röda skimmer från OPI som jag tycker är ännu snyggare.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-31 09:16:39

Jag trodde jag skulle tycka om det här mer än vad jag gör! Eller beror det på ljuset kanske att det ser lite orangetonat ut?

Svar: Jag trodde jag skulle tycka om det mer än jag gör. Det är inte blåtonat utan mer primärrött. Det varma ljuset gör det kanske mer orange än det är men de två bilderna i mitten på miniatyrraden är färgkorrekta även om min hud ser sjukt vit ut.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-31 20:59:56

Jag har faktiskt inte så många röda shimmerlack så det här vore perfekt! Ser fram emot den här kollektionen!

Svar: Den är väl värd att skaffa, absolut. Både lacket och hela kollektionen.
Sminkan

Postat av: Miss Pussy (på nattjobbet bara lite till)
Publicerad 2012-07-31 22:35:38

Waaahh, jag har velat fram och tillbaka vad gäller den här färgen och i sanningens namn väntat tills du skulle blogga om den (jo, det är SANT :) ), men nu är det klippt: Jag måste ha den! TACK! :)

Svar: det är ett jättebra lack så du kommer nog ha glädje av den!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-01 07:00:44

Pretty!!! Ser fram emot att dessa kommer i butik, vill absolut ha några av de röda...

Svar: Det är ju inte så många röda, bara den här. Den är jättefin. Vamparna är dock de riktiga stjärnorna.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-05 13:24:15

Det här blev jag riktigt sugen på!

Svar: Ja, det är inte det mest unika röda jag sett men det är härligt skimrigt och glowigt och det är bra.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela