Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Berlin There Done That

Publicerad 2012-07-23 10:05:50 i Naglar i brunt,greige,beige,

Här kommer dagens naglar, på riktigt. Ni såg i förra inlägget vilken klarblå himmel jag hade att matcha lacket med. Den himmeln är inte över oss idag. Idag har vi sörmlänningar istället mulet och blåsigt och svalt. Faktiskt perfekt väder för en sådan som mig. Emma säger att det känns som höst och låter beklagande, jag säger att det känns som höst med glädje! Hösten är absolut min favoritårstid!
Bra då att jag kan visa lite höstlack, eller hur! Här ser ni OPI Berlin There, Done That från årets höstkollektion OPI Germany. Det är ett lack som vi alla har sett, och provat, tidigare. Jag gillar det alla fall även om jag nog har ett helt litet gäng med nära kusiner färgmässigt i mina lådor. Berlin There, Done That är en lerfärgad skönhet. Krämlack. Lite tjock, glaserad känsla på det. Det täckte med två lager men min lilla busa Siv ville leka med min hand innan lacket var torrt (ja, de är förstörda alla tre och reagerar knappt på lukten längre. Vad har jag gjort med dem? Ack, ack...) så långfingernageln på vänsterhanden fick ett extra lager som dessutom blev lite randigt för lacket under var halvtorrt och ja, det blev skrutt. Hade jag varit smart hade jag gjort om den nageln helt men jag ville inte använda remover på den för jag hade använt Derma Nail precis och då ska man inte tvätta händerna på minst en timme. Det var mitt i natten dessutom så jag beslöt lämna det till idag och se hur illa det blev. Det fungarar om man bara ser naglarna snabbt och i rörelse. Macro är mer oförlåtande.
Lite känsla av Oboy, eller hur? Länge sen jag drack det. Åh, jag minns när jag var ung och cyklade till stallet och hade med mig Oboy och frallor med ost. Länge, länge sedan nu. Blev riktigt sugen på det faktiskt. 
Ni får en gosig bild på dels manikyrförgöraren Siv och dels gosklimpen Signe. Kärlek.
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-23 11:21:02

Oooh, vilken vacker bild sista bilden! Lacket ser helt underbart ut även om vi har sett rätt många varianter av det!

Svar: Lacket är inte superunikt men det är trevligt ändå. Katterna är bedårande, tycker jag själv!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-23 14:48:38

Lacket ser jätte fint ut. Måste kika närmare på det :) åh så söta de är :)

Svar: De är jättesöta!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-23 16:01:28

Jag gillar det mer än förväntat faktiskt, tror att det är den varma tonen som får mig att falla!

Svar: Ja, det är väldigt trevligt. Över förväntan.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-23 16:12:21

Mnåååh, sista bilden är så fin! Lacket är också fint, men det bleknar rätt drastiskt i jämförelse med dina fina katter!

Svar: Ja, inget slår katterna, de är alltid bäst!
Sminkan

Postat av: Nail Polish Anon
Publicerad 2012-07-24 11:51:47

i love how your cats sleep all snuggled up! I wish my puppies did too!!!

Svar: Yes, they are so cute toghetter!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-07-25 03:33:55

Åh, myskatter! :-) Rätt fint lack också, men lite trist. Jag fastnar inte riktigt för sådana färger.

Svar: Visst är de gulliga! Och lacket är inte så uppseendeväckande men jag kan tycka det är vilsamt och skönt ibland.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela