Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L'Oreal 302 Exotic Canaries

Publicerad 2012-07-29 08:03:51 i Naglar i gult,

Exotic Canaries var ett av lacken jag köpte när jag och Emma var och shoppade i centrum i hennes stad. Jag köpte det för 39 kronor, tror jag, på HM. Jag trodde inte den skulle erbjuda något nytt egentligen men den såg så härlig ut och jag har svårt att motstå gult. Sen läste jag om det hos Kerstin och blev himla sugen på att prova mitt.
Här ser ni fyra lager av lacket, och jag vet att man borde klara sig med tre men med mitt sätt att lacka så blir det randigt och flammigt till och med efter fyra lager. Jag försökte ändra teknik och måla med flödigare lager men då fick jag istället vallar som inte ville jämna ut sig. Jag är alltså inte kompis med penseln. Japp, jag skyller på penseln, inte formulan. Den är en av de där helt omöjliga, breda sakerna som jag inte vet hur jag ska hålla mot nageln för att inte måla på huden och dessutom tror de att jag ska bli hjälpt av att de klippt den som en liten spets. Det skulle väl kanske funka om jag kunde måla med spetsen men det går ju inte. Sidorna tar i. Illustration av penseln nedan:
Okej, det är inte den värsta jag drabbats av vad gäller bredd, den är ungefär som en OPI Pro Wide och de penslarna går att hantera med lite tålamod och teknik och bra formula på lacken. Problemen här är säkert två, dels att gula lack tenderar att vara knepiga och dels den lilla spetsklippningen. Det blir ju hyfsat till slut men det krävde alltså fyra lager för att ränderna inte skulle synas. Annars är det inga fel på lacket. 
Det var den här manikyren jag hade när jag skulle hacka ihop en grekisk sallad och lyckades ta av en bit av pekfingernageln med kökskniven. Inget blodvite men lite inkortade naglar. Dessutom har jag ett hack i nageln högre upp som nog förr eller senare (håll tummarna för senare) kommer göra att nageln rivs av. Det ser jag inte fram emot...

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-29 08:51:01

Den här ser otroligt härlig ut! Kommer nog köpa den.

Svar: Den är härlig i färgen. Jättefin färg faktiskt. Lite brandgul.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-29 09:05:54

Aj, aj, stackars pekfingret!

Lacket ser verkligen fint ut på dig! Jag tyckte faktiskt att jag NÄSTAN klarade mig med två lager, så jag är nog en tjocklackare...

Svar: Ja, det är ju inget fel. Jag gillar också lacket som det ser ut på naglarna.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-29 09:40:47

Ofta när jag hackar saker så är jag så glad över att jag har naglar, annars skulle mina fingrar vara betydligt kortare. Nu kommer jag ju undan med blotta förskräckelsen (och ett litet hack i nageln). Det här var en jättefin gul färg!

Svar: Ja, du har rätt. Man ska vara glad att inget blodvite uppstod. Synd att jag skadade nageln bara.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-29 10:25:59

Inte alls kul med pekfingret. Lacket ser okej ut. Jag föredrar egentligen lite kallare gula typ Lemon Sorbet men denna är so sagt okej:)

Svar: den här har mycket orange i sig. faktiskt lutar den åt brandgult i vissa ljus. jag tycker färgen är kalasfin!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-29 13:37:36

Jättefin gult lack, blir väldigt sugen att köpa det. Har nästan inga gula lack faktiskt.

Svar: Jag gillar gult och har svårt att låta bli att köpa gula lack när jag ser dem. De är dock ofta ganska lika varandra...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-29 21:13:00

Det var en vacker gul! Har hållt i det förra veckan men köpte en annan gul istället :D Borde ha köpt båda. Ja, ja, inte för sent än :D

Svar: Den lutar rätt kraftigt åt orange vilket gör den till en snäppet gulare Essie Action. Jag gillar den för den är inte så lik de andra mellangula som Happy Go Lucky och dem.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-29 23:13:22

Vilken enorm skillnad det var på färgen i dina bilder och Kerstins som du länkade! Här ser det riktigt fint ut, även om jag är säker på att jag inte kommer köpa det.

Svar: Jag har dubbelt så många lager också. Det är nog inte en färg jag förknippar med dig och det är inte ett tillräckligt bra lack att måla med för att jag skulle rekommendera det till någon som inte älskar gult.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela