Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Shock Pink

Publicerad 2012-07-17 13:05:08 i Naglar - holografiska lack,

Vem vill se gårdagens manikyr med Laylalacket Shock Pink? Jag utgår från att alla nu ropar "JAG!!!!" för här kommer det! 
Layla Shock Pink har ni i och för sig fått se här på bloggen redan tidigare, på Emma. Hennes bilder är som vanligt vackrare än mina men det beror på att våra kameror uppfattar holo olika helt enkelt. Hennes är bättre på att fånga regnbågarna, men vad ska man göra. Ni får ta det som det är helt enkelt. Shock Pink är kanske inte det lack med mest framträdande regnbågar heller, om man ser till kollektionen, men det är absolut kraftigt holografiskt och jättevackert!
Färgen är inte chockrosa som man skulle kunna tro av namnet utan istället laxrosa. Min moster stickade en kofta till mig på 80-talet i exakt den här färgen och jag vägrade ha den på mig. Har aldrig använt den. Kan inte säga att det är en färg jag normalt sett gillar speciellt mycket. Jag gillar dock lacket! Oj, vad jag gillar det! Det är en oerhört fin nyans på ett hololack och blir unikt eftersom det är en varm färg där de flesta rosa holo är kalla i tonen. Hits Afrodite och NOPI Holly-pop Red är de två närmaste i min samling och inget av dem är i närheten av så holo som detta.
Jag passade på att prova lacket över dels Aqua Fix från MUS (tumme, långfinger och lillfinger) och Aqua Base från Nfu Oh (pek- och ringfinger) för att se om de gjorde någon skillnad för applicering och holografiskhet. Båda var bra underlag men Aqua Fix klarade täckningen med ett lager av lacket om man var lite generös och lät det gå på flödigt. Aqua Base krävde två lager. Man kan alltså spara in dyra droppar av lacket om man grundar med Aqua Fix. Jag har två lager på alla naglar här så testet var inte så genomfört som det borde rent bildbevismässigt, men så uppfattade jag det alla fall. Jag föredrar två lager lack oavsett så jag tenderar att smäcka på det för annars känns det så himla tunt...
Jag passar på att matcha med en ros som har lite samma laxnyanser i sig. Det är en myskros, Ghislaine de Feligonde. Lacket i skugga så den holografiska effekten är borta. Fint ändå. 
I solen ser man regnbågarna som i det här fallet i princip saknar blått. Gul-ros-röd-lila är de i mina ögon med lite blått i vissa vinklar. 
Och för att ni ska se dem så bra som möjligt så kommer filmen här: 
Ja, det var väl det. Sista Laylan ut. Jag är jätteförtjust i det här lacket. Verkligen mycket mer än jag någonsin kunnat drömma om. 

Kommentarer

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-07-17 13:52:30

Åh, jag gillar verkligen färgen på det här, och holo är ju sldrig fel!

Svar: Visst är det fint!
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-17 15:01:58

Underbar nyans och väldigt fina matchningar :)

Svar: Rosor är alltid fint att matcha med!
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-07-17 20:17:53

jättrfin färg

Svar: Ja, jag tycker det.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-17 21:47:16

Otroliga regnbågar både på dina och på Emmas bilder!

Svar: det är ett otroligt lack!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-17 22:45:29

otroligt fint! Det ser nästan lite koralligt ut vilket är perfekt nu på sommaren. Spektakulära regnbågar! Layla lacken verkar verkligen vara något utöver det vanliga.

Svar: Ja, de är det. Jag vet inga andra lack som är så holografiska och har så pass starka färger. De är fantastiska!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-19 22:11:57

Det är ett jättefint lack! Gillar verkligen dina bilder på lacket och matchningen på med rosen är grym!

Svar: Tack!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela