Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Ocean Rush

Publicerad 2012-07-06 22:15:21 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Här kör vi holofredag till max. Sminkan började tidigt och jag avslutar sent, således blir det nästan 24 timmar av holo, kul va?! Ocean Rush har ni sett förut men jag har inte visat det så jag tänkte jag skulle göra det. Det är ju ett av de gamla holografiska Laylalacken och formulan är mycket sämre än hos de nya. Jag körde Aqua Fix eftersom det känns som ett vinnande koncept med Laylalacken och det blev iofs inga kala fläckar men däremot så var det en massa klumpar i lacket. Det gjorde inte så mycket för slutresultatet men det var ingen fröjd att måla med precis. 
 
 
Två lager täcker bra ovanpå Aqua Fixen. Inte så kul formula som sagt men det är värt det för det är ett underbart lack med massa tjusiga regnbågar. Jag brukar föredra att fota min hololack i strålande sol men här upplevde jag att det liksom frätte ut regnbågarna och att det faktiskt blev bättre inomhus i hologensken. Lite blandade bilder alltså.
 
 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-06 22:22:49

Ja, de där jäkla klumparna som var i de gamla lacken har de tack och lov inte i de nya. Jag förtunnade, såklart, och skakade skiten ur lacken och det hjälper men en och annan oupplöst klump finns kvar. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-06 22:34:12

Sminkan: Ja jag har varit glatt överraskad över formulan hittills men denna levde ju upp till förväntningarna om man säger så. Hur som helst är det ett vackert lack och inte i närheten av lika bitchigt som Nfu oh så jag kan leva med det...

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-06 23:50:12

Åh så fint! Vilket otroligt skimmer!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-07 10:08:15

Oj, oj, oj så fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-07 12:07:18

Veronica: Ja det är väldigt tjusigt:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-07 12:07:42

kerstin: Ja det är det verkligen!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-07 13:21:30

Aaaah! Älskar översta bilden! Det ser så jäkla läckert ut. Färgen är alldeles perfekt i mitt tycke.

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-07-07 15:04:57

Sjukt vacker, är underbar blå holo!
Jäkla klumpar, varför är det så >_<

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-07 18:18:31

Den ser helt fantastisk ut!! Vad kär jag blev i den nu :)

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-08 08:26:25

Väldigt vackert, men av någon anledning så lockar inte Layla lacken mig alls lika mycket som Jade lacken.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela