Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Misty Blush

Publicerad 2012-07-05 09:37:45 i Naglar - holografiska lack,

När jag i april fick veta att Layla skulle göra åtta nya holografiska lack och fick en färgkarta över dem så var jag helt övertygad om att Misty Blush skulle bli min absoluta favorit. Den såg fantastisk ut, en svårbedömd färg mellan lila och brunt, och jag längtade efter att få bära den. När Emma och jag beställde övervägde jag att direkt köpa en backup av Misty Blush men hejdade mig lite. Vi ska ju oavsett göra en andra beställning senare i sommar så jag behöver ju inte gå överstyr på en gång, tänkte jag. Så, blev den då den absoluta favoriten? Nej. den är vacker och jag gillar den definitivt men inte mest av dem alla. Åtminstone inte idag. Den kommer nog bli en höstfavorit.
Färgen är, som ni förhoppningsvis ser, en purpurtonad lila, ganska dov och liksom "dammig". Den holografiska effekten är helt magisk, som alltid med Laylas lack, och appliceringen enkel och kräver två lager. Jag använder ett lager Seche Vite som bas och låter det genomhärda innan jag lägger på Laylas lack och då funkar det ypperligt. Inga problem med att lacket dras med av penseln eller kala fläckar. Jag upplever att dessa åtta nya hololack är enklare att måla med än de första åtta som alla hade klumpar av oupplöst pigment och lite annat smått och gott att dras med. De åtta nya har alla haft enkel, lättapplicerad formula.
Oerhört vackert och bra på alla sätt alltså, men inte den givna favoriten. Jag hade velat se lite mer aubergine eller vinrött i den så den tydligare hade skilt sig från Cloudy Violet. De båda är väldigt lika förutom att Misty Blush är mer dämpad och rödbaserad och Cloudy Violet mer blåbaserad och något klarare i tonen. De sitter sida vid sida bland mina swatchstickor och de är verkligen nära varandra så vill man vara lite ekonomisk klarar man sig med en av dem. Ingen av dem har dock en dupe i min samling och de är inte dupes, absolut inte, men av de lack jag äger är de två mer lika varandra än vad de liknar några andra, om ni förstår hur jag menar.
Här kommer ett litet filmklipp för att visa regnbågarna till fullo. Om ni har ljudet på får ni även en liten snutt Stravinsky. ;D 

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-07-05 12:56:25

Gorgeousness! ^^

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-07-05 12:57:02

Vilken blev din favorit då? :)
Cloudy Violet..?

Svar: Gold Idol. De andra ligger nog delad tvåa förutom Red Taboo som är den jag hittills gillat minst. Fast jag har inte provat Shock Pink än.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-05 14:14:50

Gaaah! Så snyggt det är. Är det krångligt att beställa från Layla? Dyr frakt? Jag måste nästan köpa Misty Blush och Coffee Love (som jag jämt får för mig heter "Addict" ;-)).

Svar: Det är inte krångligt men frakten är 30 euro om man beställer få lack och 15 euro om man beställer lite fler.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-05 19:26:13

Åhmen Åhhh.. det här var kärlek banne mig...

Svar: den är vacker, eller hur!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-05 21:34:16

Superfint! Fast jag håller med om att det hade gjort sig bättre i en ännu djupare färg. Lite vinrött i den hade verkligen inte skadat!

Svar: Jag funderar på att köpa en backup för att mixtra lite själv med några droppar Siberian Nights... :D
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-05 23:03:46

30 euro!? Jisses, jag måste hitta någon att sambeställa med. Annars blir det rätt så dyra lack.

Svar: Ja, en sambeställning är alltid en bra idé. Och de levereras med bud till dörren så se till att ta dem till en adress där du är på dagtid.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-05 23:10:34

Fast visst är den fin! Jag tycker den är vacker, men kanske inte så somrig...

Svar: nej, inte så somrig. jag tror den, som flera andra av dem, blir perfekta höst-holos!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela