Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jade Seducao Rosa

Publicerad 2012-07-11 10:11:00 i Naglar - holografiska lack,

Jag vet att det är en massa fluffigt Birma-hår på bilderna. Det finns en förklaring. Signe hade bad-dag och jag hade päls överallt efter att ha schamponerat, balsambehandlat, torkat och kammat henne. Jag tror det här håret fanns på mina kläder och självklart klibbade fast när jag skulle ta bilderna. Att det inte finns med på alla bilderna skvallrar lite om det. Och för att få bra fäste för katthår så hade jag så klart smort in händerna precis också. 
Om ni bortser från pälsluddet och istället tittar på lacket så är det Seducao Rosa från Jades holografiska kollektion. Det är det mellanrosa i kollektionen, Delirio Rosa är ljusare och Deja Vu mörkare. Alla tre är snygga och fantastiskt holografiska så vill man ha ett är det bara att välja den nyans som känns mest lockande. Eller så skaffar man alla som jag. :D
Två lättmålade lager ger fullständig täckning och lacket balanserar mellan scattered och linjärt men jag vete sjutton om jag inte vill kalla det linjärt ändå. Det är holoflamma och tydlig regnbåge med ganska åtskilda färgband även om en viss sammanblandning finns, men vad tusan, det gör det även i många linjära lack. Jag tycker alla Jade-lacken varit helt fantastiskt fina och bra och jag rekommenderar dem alla varmt! De finns att köpa hos Llarowe
Ett av de vanliga filmklippen kommer här:
Femton sekunder utan direkt sol. Kan ju vara spännande. Solen hade alltså gått i moln men jag har filmat på dagen och ute.  

Kommentarer

Postat av: Josefine
Publicerad 2012-07-11 10:43:05

De är verkligen fantastiska, de där jade-lacken! :O jag älskar alla du visat hittills!

Svar: Jag med!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-11 11:00:28

Tjusigt! Vad mysigt det lät med baddag för Signe. Tyckte hon detsamma? :-)

Svar: Nej, Signe gillar inte själva vatten+shampoo biten men uppskattar torkning med handduk och kamning. Men hon står ut med hela processen alla fall och blir så fin efteråt!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-11 11:45:09

Wow! Vilken otrolig holoeffekt! Jag lyckas också alltid få med ett katthår på nagelbilderna. Oftast upptäcker jag det efteråt ;-)

Svar: Ja, samma här. hade jag sett det innan hade jag så klart tagit bort det. Nåja. det är ju inte hela världen...
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-11 14:46:45

Alldeles fantastiskt vackert!

Svar: Visst är det fantastiskt!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-11 18:33:05

Åh så fint!

Svar: Ja, den är inte dum!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela