Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jade Fascinio Violeta

Publicerad 2012-07-04 09:48:00 i Naglar - holografiska lack,

Min idé om att försöka hålla igen lite på hololacken funkar ju sådär när arkivet är borta och jag i princip bara bär holografiska lack. Ni får stå ut, helt enkelt. Det är så många fina hololack som jag har otestade just nu och jag vill passa på så fort det är lite sol att plocka fram dem. Jag bär faktiskt ett lila holo just nu, men inte det här. Det här är för några dagar sedan. Jade Fascinio Violeta är en vacker mellanlila med stark holografisk effekt. Jag vill kalla den linjär då den har den klassiska holoflamman och sammanhållna. Den är alla fall oerhört vacker, en av de finaste lila, med sin klara, rena färg. 
Två lättmålade lager som på grund av konsistensen på lacket inte blir så tunna som jag önskar utan lite medelflödiga. Det fungerar dock bra då lacket är så lättmanövrerat och inte rinner ut okontrollerat eller så. Det är faktiskt en dröm att måla med. Alla Jade-lacken har varit fantastiskt fina att måla med, det måste jag säga.
Färgen är som sagt klar, och jag upplever den som ganska neutral, varken blå- eller rödtonad. Regnbågarna plockar dock upp mycket blått så kanhända är basen rödbaserad alla fall för att ge den här balanserade färgen. Den är starkt holografisk även i måttligt ljus, de här bilderna är tagna en disig förmiddag och när jag skriver detta är det i ett rum endast upplyst av dataskärmen och man ser ändå regnbågar. 
Det är ett helt fantastiskt fint lack. Helt klart värt att skaffa om man gillar lila holo. Jag äger ingen dupe för den här i min lila holosamling, den är mer intensiv i färgen än t.ex Layla Ultra Glam, klarare i tonen än Layla Cloudy Violet, mycket ljusare än Hits Dionisio och mindre blå än Sally Hansen Magical Purple Potion. Närmast i basfärg är A England Lady of the Lake, tro det eller ej, men den är också mycket mer dämpad och dammig i tonen och något mörkare. Sen är den ju inte i närheten av lika holo. 
Film för att visa dess skönhet till fullo: 
Och 20 sekunder till, i eftermiddagssol.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-04 10:38:45

Alldeles ljuvligt fint! Det kan aldrig bli för mycket holo i bloggen!

Svar: Vad bra, då vågar jag lacka om med ännu ett hololack!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-07-04 11:18:49

Men åååh, jag älskar lila holo, så fint och vilka fina naglar Sminkan! När jag kommer tillbaka från semestern ska jag nog ta och beställa några Jade och Layla lack! Ha det fint.... semester NU ;)!

Svar: Smester NU låter bra. Dina neonlack kommer ligga och vänta på dig när du kommer hem, jag postade dem idag.
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-04 13:04:03

Åh, vilken skönhet! Denna föll mig verkligen i smaken! :)

Svar: jag gillar den också. Väldigt mycket!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-04 13:25:00

Vill ha!

Svar: Förstår det!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-04 14:34:47

Wow, tror jag dog en smula.... Fantastiskt vackert! Måste införskaffas!

Svar: Ja, den är galet vacker!
Sminkan

Postat av: Josefine
Publicerad 2012-07-04 18:55:32

jag tror bestämt att jag måste ha alla jades hololack :D så sjukt fint. och dina naglar är fantastiskt vackra!

Svar: Tack! Jag tror också du behöver alla. Jag tycker de är magnifika!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-04 19:38:59

Men herregud vad det är vackert, jag är helt till mig!!! Ett underbart lack verkligen!

Svar: Ja, magiskt! Tyvärr slut just nu hos säljaren jag använt.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-04 20:54:25

Tror det här kan vara det vackraste lila hololacket jag sett faktiskt!

Svar: det kan det faktiskt vara. jag är helt kär i det!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-04 21:05:30

Men jösses. Jag tror kanske att det här kan vara det vackraste lacket jag har sett på länge!!

Svar: Det är oerhört vackert, det är det!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-04 22:24:27

Ohjälp vilken fin lila!

Svar: den är helt underbar!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela