Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jade Delirio Rosa

Publicerad 2012-07-13 16:40:00 i Naglar - holografiska lack,

En riktig skönhet ska vi väl också hinna med på holofredagen! Jade Delirio Rosa är helt underbart, tycker jag! Helt underbart! En lysande rosa som inte ber om ursäkt för sig och holo på det! Wow! Kärlek! 
Två lager av lättapplicerat och smidigt lack. Inga problem alls att måla med och dessutom är det en helt unik rosa färg. Barbierosa kallar de den hos Llarowe. Jag vet inte, men det är en stark och "ren" rosa. Inte cerise eller lilatonad eller rosaröd. Rent rosa. Jag hade en tröja i angoragarn i samma färg när jag var tio år. Alltså 1983. För mig blir den alltså 80-talsrosa. 
Jag vet inte vad som hänt med mig men jag har faktiskt gillat alla tre rosa lack från Jade. Den här var den jag provade först, även om jag visar den sist, och den hade jag inte alls väntat mig att uppskatta. Den kändes dock fräsch och rolig och i och med att den är så otroligt holografisk så blir den inte för sockersöt.
Vad säger ni? Är det ett lack ni skulle bära? Ser ni regnbågarna! Den är så somrig och fin och glad, Delirio Rosa! Jag kan se den på stranden, jag kan se den på glasscafé, jag kan se den på bryggan... Jag befinner mig aldrig på den typen av ställen, men lacket skulle göra sig utmärkt där. Det passar så klart också när man klipper en gräsmatta eller läser en deckare också.
Filmklipp ska vi ju ha! Här kommer det!
Skuggbild med pionen Bowl of Beauty
 

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-13 17:11:22

Den är liksom väldigt rosa... Holoeffekten är ju suverän, men den här kan jag nog hoppa över.

Svar: Hahahaha! Ja, den är VÄLDIGT rosa. Jag tror jag gillar det just för det. Extremt rosa!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-07-13 17:30:45

Himla snygg. Skulle LÄTT kunna bära det lacket och äta en strut med jordgubbsglass samtidigt. :)

Svar: Visst! Du och jag kan sitta på samma glasscafé!
Sminkan

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-07-13 17:34:23

Fick mig direkt att tänka på "tuggummipop" har ingen aning om vad det är men det var det första orden som dök upp :)

Svar: Ja, tuggummirosa är det ju. :D
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-07-13 18:02:45

Nu snackar vi. Denna gillar jag skarpt!

Svar: Visst är den fantastisk!
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-07-13 18:40:22

Supefint lack och fantastisk pion! Wow! =)

Svar: Ja, pionen är fin den med!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-13 18:41:42

Jo den passar att kallas Barbierosa. Oj vad rosa. Men fin!

Svar: Den är verkligen jättefin!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-13 19:12:29

Jag hade ett Barbie- (eller snarare Sindy) hur i den exakta nyansen. Men det är verkligen 80-tal så det skriker om det. Och jag gillar den. Mycket ;-)

Svar: visst är det härligt 80-taligt! Jag älskar det!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-13 23:12:16

Jag var inte så mycket för rosa förut men uppskattar det mer och mer! Den här skulle jag definitivt kunna tänka mig! Lite 80-tals rosa skadar aldrig :D

Svar: Man blir glad av färgen! Jag tycker det känns piggt och nästan lite vågat, som jag kan tänka mig andra kan känna när de bär svart typ.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-13 23:27:31

Gillar färgen, men pionen såg ju bara för häftig ut! Har inte sett någon liknande förut :)

Svar: Vi har två pioner av den här "öppna" typen, kankse tre faktiskt. Jag gillar dem! De ser lite busigt rufsiga ut.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-14 10:51:45

Himla fint! Man förstår ju att det måste varit en särskilt fin tröja :)

Svar: det var en väldigt skön tröja som min mamma stickat. Jag bar den nog inte offentligt, jag hade alltid svart tröja, trasiga jeans och kängor, men jag hade den hemma och älskade den.
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-14 14:18:40

Jag har letat hur länge som helst efter ett Barbie-rosa och detta är perfekt!! Men jag har aldrig sett dessa Jade naglleack, vart köper man dem???

Svar: Man kan köpa dem från Llarowes webshop. De är fantastiska!
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-07-15 00:16:39

ÅHHHH vill ha!!!!!

Svar: Den är väldigt fin!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-15 19:07:36

Fortfarande inget fan av rosa. Men det här fullkomligt galet skitsnyggt!

Svar: Ja, jag vänjer mig vid att jag nog gillar rosa ändå även om det liksom krypit på mig lite i smyg.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela