Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jade Deja Vu

Publicerad 2012-07-03 09:04:49 i Naglar - holografiska lack,

God morgon! Här kommer det hololack igen. Jag förstår att ni börjar tycka det är tjatigt här, antingen holo eller kattbilder, kan hon inte göra något annat den där Sminkan, tänker ni nog. Men, nej. Jag kan ju inte det. :D
Jag skojar så klart, jag kan göra annat men jag tänkte försöka visa upp både Jade, Layla och Depend nu innan sommaren är slut så ni som faktiskt också gillar holo och vill ha det när solen skiner ska hinna beställa och få era lack, helst under semestern. 
Jade Deja Vu är ett fuchsiarosa lack från Jades holografiska kollektion som bland annat finns hos Llarowe och Ninja Polish och jag har köpt mina fråna Brasilien men genom mail-korrespondens inte genom en webshop. Jag köpte faktiskt två av flera av lacken, dels för att jag visste att Emma skulle vilja ha några och dels för att ha till en sommarutlottning som kommer imorgon. Glöm alltså inte att kika in och vara med i den. Det är dock inte något av de lack jag redan visat som kommer vara med där, jag har sparat swatchandet av dem till veckan utlottningen är. 
Deja Vu är härligt! Det täcker med två lager, som de andra Jade-lacken är det svårt att göra riktigt tunna lager så det är två medeltjocka som jag har gjort här. Det är härligt holografiskt och helt fantastiskt på alla sätt! Det liknar  i färg både Layla Red Taboo och Hits Atena och även ChG QT och OPI DS Divine. Ingen är en 100% dupe men de är så pass lika i färgen att bara en samlare behöver fler än en av dem. Jade Deja Vu kan vara min favorit av dem, antingen den eller Atena, det är svårt att välja där. Jade är mer linjär än Atena i sin holo men Atena snäppet vackrare i färgen... 
Oerhört vackert är det alla fall, helt klart ett lack jag kommer använda ofta. Min typ av rosa och min typ av holo. Perfekt kombination. Kan inte säga en enda dålig sak med det här lacket. 
Ett litet filmklipp får ni också, som vanligt. 

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-03 09:40:42

Varken kattbilder eller holobilder kan bli tjatigt :)

Har ännu så länge inte sett en bild på Jade lacken som inte fått mig att vilja ha dom!

Svar: Jag förstår det för det här är en topp klass kollektion. Jag har inte blivit besviken på ett enda utan det är lack efter lack som prickar in topplistan.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-07-03 10:11:54

*dååånar*

Svar: Den är tjusig, visst!
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-03 10:43:01

Underbart! Härlig rosa nyans! :)

Svar: Ja, det är en underbar färg!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-03 13:27:03

Jag gillar inte ens rosa, men den här är vacker.

Svar: Ja, det är en så rik och intensiv färg.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-03 13:49:11

Enastående! Det ser ju helt vansinnigt vackert ut! Vill ha Jade-holosarna. Satan att jag fick hem en tråkig och oväntat saftig räkning igår, den kommer förmodligen betyga att jag måste ligga lågt med lackinköp ett tag.

Svar: Nej, vad trist. Oväntade räkningar är alltid tråkiga. Jade finns nog kvar även till hösten men det är klart, det är ju roligt med holo på sommaren...
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-03 17:11:02

Om man inte gillar holo ska man nog inte läsa oss:) jag älskar rosa holo som du vet. denna ser så fin ut!längtar efter mina jade..

Svar: Ja, men jag har inte postat än, som du ju vet. Jag ska försöka komma ihåg det imorgon.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-03 19:26:09

Underbart snygg! Jag vill ha en cykel i den färgen. Eller en bil! :D

Svar: En bil vore coolt! En bil i vilken färg som helst utom silvermetallic vore coolt. Parkeringen utanför mitt jobb är ett hav av silvermetallic...
Sminkan

Postat av: Bruno
Publicerad 2012-07-03 22:04:13

...I think I need a fainting couch, presto! *o* Why must these be Brazil-only polishes!?!

Svar: They are available for purchase at Llarowe. :D
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-03 22:06:18

Lackbilder, kattbilder...det är därför jag är här!

Jag ogillar rosa. Vad ska man då göra när man gillar holo? Det här går ju inte att halv-gilla, det är för fint för det.

Svar: Tänk inte på det som rosa, kalla det fuchsia som jag! :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela