Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Action

Publicerad 2012-07-21 07:54:22 i Naglar i orange,

Idag ska vi inleda med en manikyr min far utsåg till sommarens fulaste. Han verkligen avskydde det här lacket. Essie Action, ett köp Anne gjort nödvändigt. Två lager över Kalahari Kiss för att slippa måla så många lager. Kanske var det dumt att ha underkläder till det? Kanske hade transparensen i det som man ser på Annes bilder gjort det mer tilltalande för min käre far? Jag själv var dock mer positiv till färgen även om den skar sig mot min hudton. Sådant är ju bara petitesser.
Nu ni, kära läsare, har jag kommit långt! Jag har inkorporerat kattbilden i nagellacksbilderna! Signe funderar här över vad hon tycker om Essie Action. Jag tror hon kom fram till att den luktade illa, matchade min gamla dörrstoppar-lina och att allt klär en skönhet och därför kan den se fin ut mot hennes päls även om hon egentligen föredrar blått. 
Det var inga problem med lacket. formulan var tunn och fin och gled på utan problem. Jag hade den gamla typen av pensel och den älskar jag! Jag misstänker att mina problem med Mojito Madness kan vara just att jag föredrar den gamla sortens pensel och alltså köper de flaskorna och den är för tunn för att hantera en kraftigare formula som ju det lacket hade. Vad tror ni? Essie action har alla fall inga sådana problem utan sköter sig helt exemplariskt. Hon glider ut lätt över naglarna, man har full kontroll, och dessutom torkar det snabbt och lite halvmatt så överlack krävs för glansen.
Vad säger ni? Sommarens fulaste eller en ganska cool nyans? 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-21 08:20:56

Vad fint med lacket och Signe i samma bild! Jag gillar speciellt den bilden där man ser hela din hand mot en suddig Signe i bakgrunden! Underbart! Älskar färgen också!

Svar: Signe är så bra på att posera! Jag ska se om jag kan få henne att ställa upp fler gånger!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-21 08:29:45

Nä fy satan! :-D Jag får vibbar till 70talets velourbyxor, och kuddarna i mysrummet på dagis. Urk :-D

Svar: Jag gick inte på dagis. Kanske därför jag slipper den vibben. Mina velourbyxor var röda om jag minns rätt, och så ett par grå också. Hade Manchesterbyxor med rutigt foder och det fodret hade nog den här färgen på rutan...
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-07-21 08:33:14

Jag har nog sett värre iofs, men orange är ju som bekant inte min favorit, så jag är nog beredd att hålla med din far ;) Men jag måste säga att det lyfte av att matchas mot en katt, färgkombinationen med Signes päls gjorde det trevligare :)

Svar: Ja, Signe har rätt i att allt klär en skönhet. ;D
Sminkan

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-07-21 09:11:06

Haha jag tyckte den var härligt apelsinorange men är inget jag skulle köpa själv :)

Svar: Den är inte så lättburen kanske. Jag gillar den men jag tror ChG Sun Worshipper är vassare på alla sätt ändå. Om jag måste välja en favorit alltså.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-21 09:15:51

Det är fiiiiiint! Och så fina bilder med katterna! Mina katter hatar doften av nagellack och flyr när jag kommer i närheten av dem med nymålade naglar. :-)

Svar: Mina börjar bli otäckt härdade så jag har alltid katthår fastkletat i mina lack för de vill snuggla och gulla innan lacket torkat...
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-07-21 09:17:39

Nä, inte Bappelsin på naglarna. Din far är en klok mann.

Svar: Hahahaha, ja, jag ska säga det till honom så blir han glad.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-21 09:44:11

Jag håller inte med din far! Jag gillar dom här färgerna. Härligt lysande oranga :)

Svar: Jag tror jag haft mer smickrande nyanser än den här och han gillade faktiskt Orly Melt Your Popsicle så det är inte neonorange per se han vänder sig emot. :D
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-21 09:44:35

Haha, det är ju kul att din far har en åsikt över huvud taget. :)

Jag tycker det är fränt och kan lätt tänka mig det i samlingen. Signe är såklart finast. Ser så himla gosig ut.

Svar: Han har en hel del åsikter och tycker nog nagellack är lite kul, i smyg alla fall. Han har haft sina målade en gång i NY Summer Amaranth, en illgrön jelly. På skoj, men alla fall. Bra för en man som närmar sig 70.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-21 10:07:51

Fuuult. Fast går ganska bra överens med din hudton. Klart att det matchar vackra Signe men blått klär henne verkligen bättre...

Svar: Hahahaha, ja, du och pappa har fasen samma smak... :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-21 10:37:33

Ja kanske lite. Fast han gillar ju inte nagelpärlor så hmm, tveksamt. Vi är nog överens i mkt men inte i allt...

Svar: Ja, jag ska visa sommarens, enligt pappa, snyggaste manikyr någon gång också, så får vi se vad du säger. Kanske kan klämma in den idag rent av... :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-21 12:16:31

Jag tycker att det är superfint!

Svar: Ja, det är det ju!
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-07-21 13:38:50

Jag tycker att det är fint, cheddarost-apelsinorange så där.

Svar: Ja, lite så kanske. Jag tänker mer på ostbågar.
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-21 16:47:02

Behöver jag ens säga något? Du borde vid det här laget veta att jag älskar orange, så jag älskar självklart detta med. Det är vackert!

Svar: Vissa älskar orange, andra inte. Jag älskar också orange!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-21 18:12:49

Nej nu måste jag nog säga att din pappa har helt fel! Den här färgen är ju supersnygg!!

Svar: den är väl inte så tokig, det tycker inte jag heller. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-22 17:53:30

Jag gillar förstås detta! Tycker det är en frän färg. :D

Svar: Frän är den definitivt! :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela