Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend 2035 Laurel Green

Publicerad 2012-07-16 14:27:10 i Naglar - holografiska lack,

Jag och Emma pratade idag om Laurel Green. Hon visste ju att det var det lack som slutligen fick pryda mina naglar på min födelsedag och övervägde att pröva det själv. Hur många lager var frågan hon ställde och ja, jag var ju tvungen att klämma fram med den sorgliga siffran fem. Fem lager. Det är skirt, skirt... 
Färgen är en speciell och unik salviagrön med holoregnbågar som stöter i gult och rosa. Det kan i vissa ljus se nästan duokromt ut med en rosa eller kopparrosa flash. Den gröna nyansen är kall och lite gråtonad och som jag sa unik, alla fall i min lacksamling. Den kräver sina fem lager för att få färg, här har jag ett nudefärgat underklädeslack som bas för att slippa VNL och hade tänkt sluta efter två eller tre lager men på det hade jag inte ens fått färgen att synas ordentligt. För att få den här graden av grönhet behövdes alla fem lagren.
Det är enkelt att lacka med och torkar snabbt så de fem lagren spelar inte så stor roll vad det anbelangar. Det sorgliga är att man förbrukar så mycket av innehållet i flaskan. Man vill ju ha kvar av den här lilla skönheten. Den är så behagligt grön, så harmonisk på något vis med sin gråa ton och den är ordentligt holografisk. Scattered så klart men det är ju inte mindre vackert när det görs rätt och här har Depend gjort helt rätt. Som vanligt förlorar man på gungorna (täckningen) det man tar igen på karusellen (holografisk effekt) men min lösning är att köpa en backup. Det har jag redan gjort faktiskt. ;D
Och ett filmklipp ska vi väl ha, som vi brukar nu för tiden: 
Här nedan ser ni hur mycket av lacket som går åt för en manikyr. En lite dyster bild... 
Avslutningsvis får Depend ändå en ros av mig för att de gjort den här kollektionen. Det är fantastiskt roligt att ett svenskt märke är med och gör holografiska lack och det är dessutom vackra lack! Hits hololack kräver lika mycket lager för täckning och jag älskar dem ändå. Man får bunkra upp av favoriterna helt enkelt.
Rosen heter New Dawn. Visst är den vacker! Den klättrar så fint på min nedre rosbåge i trädgården.

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-07-16 15:25:07

Den här är ju superfin!
Glad att jag köpte den, har dock inte använt den ännu. Synd på alla lager :/

Svar: Den är superfin! jag är glad att jag har två av den! :D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-16 15:35:39

Fin färg tycker jag också! Jag har använt underkläder till dom Depend Holosarna jag testat. Synd att använda upp för mycket på en gång.

Svar: ja, jag måste bara komma på vad som är bra underkläder till denna. Man vill ju inte ändra färgen. Svårt när det inte funkade med nudeundisar...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-16 15:48:02

Ajdå, fem lager! Jaja, det får väl vara värt det, det ser himlans fint ut på dina bilder.

Svar: Jag tycker faktiskt det är värt det. Det är en så unik och fin grön!
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-16 16:17:01

Det är verkligen fint! En back-up är nog ingen dum idé!

Svar: Nej, det är synd att de ska vara LE. Det här är ju en grym kollektion som man skulle vilja ha tillgång till alltid.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-16 16:36:20

Fem lager trots underkläder låter helt fruktansvärt i mina öron! Det är så sorgligt när det går åt så här mycket lack till en och samma manikyr. Det är nästan så att jag blir sugen på att skaffa supernubbins så jag slipper slösa på mina kära lack i onödan!

Inte för att jag kommer skaffa det här lacket, men det är faktiskt riktigt fint! Depend ser ut att ha gjort ett fint jobb med den där kollektionen.

Svar: Det är en fin kollektion trots skirheten. Man kan sällan få allt. Jag gillar den här nyansen väldigt mycket.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-07-16 20:14:41

Det var ju en härligt grön nyans. Synd bara på lagren som sagt. Försöker komma på någon bra bas till den. Essie Sew psyched kanske? Eller är det inte riktigt rätt typ av grön?

Svar: Den skulle kanske kunna funka. Bra idé! Tack!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-16 21:41:06

Färgen ser ju underbar ut! Men fem lager och liten flaska passar ju inte så bra ihop.. =/

Svar: Men för många är fem av mina lager bara tre lager eller så, vi gör ju alla olika.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-16 21:57:18

Jag måste måla naglarna annorlunda för jag använde bara två lager ser jag nu när jag kollar tillbaka! Jag minns dock att jag tyckte att ett lager till inte hade skadat :D
Färgen är underbar dock!

Svar: Ja, hur många lager man gör blir ju väldigt individuellt och säger inte så mycket för andra egentligen. Jag har ofta tunna lager, nästan lite larvigt tunna faktiskt.
Sminkan

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-17 00:38:23

Det är väldigt fint på dig! Jag upplevde det som lite tråkigt och blekt på mig... Jobbigt med de fem lagerna, men hur lackar du? Jag vet att jag hade två tunna och ett lite flödigare lager av detta :)

Svar: Jag vet inte hur jag lackar men jag gör tunna lager om jag kan. Förr gjorde jag flödigare lager men då hade jag sämre kontroll så går det, med lackets konsistens, så gör jag absolut tunna lager.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-17 05:51:32

Det är jättefint, men herregud vad hemskt med så många lager. Det blir att spara till semestern helt klart:)

Svar: Eller så gör man flödigare, men färre, lager.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela