Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend 2031 Lavender

Publicerad 2012-07-13 08:00:00 i Naglar - holografiska lack,

Holofredag! Yay! Det här är det första av Depends holografiska lack jag inte alls gillar. Den är mindre holografisk än syskonen som jag provat innan men de är inte det som är problemet. Det är istället den lila nyansen. Ni som känner mig vet att lila antingen blir succé och kärlek för mig eller inte funkar och lämnar mig med en känsla av "meh". Det här är "meh". Inte fult, inte snyggt, inte roligt, inte speciellt. Väcker ingen känsla och blir bara tråkigt och ointressant att bära.
Två lager över OPI Rumple's Wiggin' för att inte göra slut på lacket så fort. Det kräver minst tre, sannolikt fyra, lager för att täcka på egen hand. Jag har inte köpt någon backup av det och kommer heller inte göra det. Jag är som sagt oberörd av färgen. Inte oväntat är den närmast A England Princess Tears i nyansen och det lacket gillade jag ju inte heller. Den hade dock en duokrom aspekt i grått och rosa som gjorde den mer spännande medan Depends Lavender bara har den mesiga lila att stoltsera med. Nu låter jag himla negativ och det är jag egentligen inte. Den här blev inte min favorit men det är ju en ren smaksak. Gillar man den här lila nyansen ska man så klart skaffa det. Det är dyra droppar i flaskan, men det är det många hololack som är så det ska inte ligga den till last. Det är lite skirt men underkläder kan rädda den. underkläder påverkar färgen, så klart, så fundera över vad du tänker använda och vilken effekt du är ute efter om du gör en layering med den. 
Här kommer ett filmklipp som bättre visar den scattered holo-effekt som lacket har. 
 

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-07-13 08:02:55

Jag är ibland lite kluven till syrénlila toner, men detta gillar jag!

Svar: Ja, den är säkert jättefin för den som trivs i färgen.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-13 09:16:35

Jag tycker nog det är en ganska fin nyans av lila. Får nog testa mitt för att se vad jag kommer att tycka om det in real life.

Svar: Ja, jag är ju knepig när det gäller lila...
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-13 10:50:27

Jag tycker det ser sött ut. Men förstår att du inte gör vågen, känns inte riktigt som din typ av färg...

Svar: Nej, det är inte min lila. Men den är söt, det håller jag med om.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-13 12:41:52

Jag vet inte, jag tycker det ser ganska sött och fint ut. Kanske inte kommer att köpa det själv, men är inte säker.

Svar: Du är mer ljuslila än jag. Du skulle nog trivas i det mer än jag gör.
Sminkan

Postat av: martina
Publicerad 2012-07-13 17:11:44

Himlans fin!

Svar: Ja, den är söt.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-13 23:16:17

Jag tänkte först nej, men sen började du prata om layering och jag insåg vilka spännande layeringsmöjligheter det här lacket skulle ge, speciellt om det är så skirt! Jag ska fundera på det :D

Svar: Det här är ju en layering så den skulle ju se annorlunda ut om jag bar den själv. Många av depends hololack är oerhört skira. Det är synd för det går åt så mycket av dem på det sättet.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-13 23:31:10

Ganska söt färg :)

Svar: Ja. Söt men inte så mycket mer.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela