Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend 2028 Heather Pink

Publicerad 2012-07-09 12:27:23 i Naglar - holografiska lack,

Heather Pink över ett nudelack. Två lager av det holografiska lacket. Det är ett mycket blekt rosa med lilaton eller om det är tvärtom. Det är lätt att måla med, formulan är inte lika tjock som i några av de andra lacken, och som ni ser har det en ganska trevlig, scattered, effekt. Det är inget större fel på det men det gör mig inte salig av lycka heller.
När jag målat den täckande på en swatchsticka, ca 4 lager, och inte har ett rosatonat lack under (OPI MY Very First Knockwurst) är det här lacket inte så rosa alls. Dess närmaste släkting på stickorna är faktiskt Up Colors Laser Lilas som är en dupe på stickorna förutom att Depends lack är betydligt mer holografiskt. Eftersom den är så pass skir och alltså i en layering går att påverka mot antingen rosa eller lila (och säkert få fram spännande effekter över andra färger med) så skulle jag kunna tänka mig att den är rätt användbar. Sugen på rosa holo? Rosa manikyr och ett lager av detta. Lila holo? Samma sak. Den är dessutom, enligt stickorna, extremt lik Depends eget lack Plum som egentligen bara har en halv droppe mer lila i sig men annars överensstämmer helt med den här färgen. Använder man dom som layeringlack så är det alltså inte nödvändigt med båda, skulle jag tro.
Filmsnutt kommer här. Lite överexponerad men man ser den holografiska effekten bra.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-07-09 13:54:35

Dina bilder är så mycket bättre än mina. Här ser det ju riktigt fint ut. :)

Svar: Det kan bero på att jag hade OPI My Very first Knockwurst under den också. Det förstärkte det rosa.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-09 14:22:00

Ser fot ut tycker jag :)

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-09 14:22:33

Fint menade jag ju såklart :)

Svar: Fint är det. Säkert lämpligt att ha även på sin fot. ;D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-09 18:03:36

Ser fint ut. Synd för Depend att det kom så galet många wowsnygga hololack denna sommar. Iofs köpte jag alla ändå och kommer nog att bära dem med välbehag oavsett:)

Svar: Ja, det blev en holosommar av sällan skådat slag!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-07-10 10:31:16

Fint! Lite synd att det är så ljust, jag kommer nog att sats på rosa underkläder.

Svar: Ja, det är nog smartast att ha undisar. Jag gillar att det är ljust. Det gör det lite speciellt.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela