Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vampyrsotad

Publicerad 2012-01-19 20:45:26 i Emmas FOTD 2012,

Det är helt galet att tiden går så fort! Jag skulle ju visat det här sminket i söndags och hmm, ja det är det ju inte längre. Men men, vi kör nu istället. I lördags var jag på tapaskväll och passade då på att göra en sotning inspirerad av Effy Stonhem i Skins. Effy gillar mörka skuggor och hårda kanter så det var det som var mitt ledord. Och så inte för prydligt, Effy ser lite hafsigt sminkad ut, fast på ett jäkligt bra sätt.

Hyn

Foundation: Idun Minerals i Freja

Concealer: MAC Studio Scult Concealer

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Gentle

Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och MAC Paint Pot Blackground
Ögonskuggor: Make Up Store Eyedust Vampyre

Highlighter: Brite Bird Cream Cat

Inliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: L'Oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Demi Luvies

 

Läppar

Läppstift: Clarins Lip Tint Frosted Peach

För ögonsminket grundade jag först med Shadow Insurance för hållbarheten och sen applicerade jag Blackground för svärta. Blackground fick även ligga under ögat där jag ville ha det sotigt. Den skuggan är verkligen skitbra som bas om man vill ha det mörkt eller svart, jag hade faktiskt glömt hur bra, var länge sen jag hade den innan nyår. Ovanpå Blackground applicerade jag mörkgrålila Vampyre, därav namnet. Formen på skuggorna fick vara lite mer utdragen än vanligt, för så gör Effy:) Jag applicerade highlighter med undvek att blenda. Ingen eyeliner, men väl inliner. Mascara längs med undre fransraden med inte längs med den övre fransraden för där glömde jag och jag hade ingen lust att gegga mascara på lösögonfransarna. Tycker att det blev rätt bra faktiskt.

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-19 21:11:20

Väldigt snyggt! Jag gillar när du har inliner!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-19 21:38:03

sminkan: Tack! Ja det är fint men man blir så satans torr i ögonen när man har linser. En kajal går väl an men gelliners sitter ju mkt bättre och då blir det torrare genast:)

Postat av: Miss Anthropia
Publicerad 2012-01-19 21:49:18

Så enkelt men så förbannat snyggt! :D

Postat av: Lojs
Publicerad 2012-01-19 21:51:21

ååh jag har varit besatt av Effys smink i evigheter! Den blåa sotningen hon har när de åker ut och campar är fantastisk.

Gillar till tolkning som fasen

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-19 21:57:37

vrålsnyggt!

Postat av: Josephine
Publicerad 2012-01-19 22:02:18

Åh vad läckert!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-19 22:03:20

Underbart fint! Jag gillar glossigheten!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-19 22:31:21

Ååh vad fint!

Postat av: Maria
Publicerad 2012-01-19 22:49:18

Snyggt!

Trodde jag var den enda som tittade på skins, haha.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-20 17:30:31

Miss Antrophia: Tack så mkt:)



Lojs: Ja det är verkligen himla läckert. Har inte sett det avsnittet dock, har endast sett två säsonger. Tack:)



Sanna: Tack!



Josephine: Tack så mkt:)



kerstin: Tack! Ja men det är väl en trevlig finish. Blir bra med skimmer på blackground...



Annie: tack så mkt!



Maria: Tack! Nej du, jag har sett de två första säsongerna och på tapaskvällen verkade det som om alla hade kollat på det. Vet inte om jag ska kolla vidare dock, är så mycket misär nu...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-21 16:00:07

Lojs: Vilken service, tack:) Ser jättefint ut, Effy har alltid snyggt smink och jag gillar kontrasterna mellan städad skolflicka och helvild by night:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 08:27:25

Verkligen skitsnyggt, Emma! Jag håller med Sminkan om inlinern, i alla fall den här gången. :)

Och Skins alltså.. Många verkar kolla på det, så jag borde kanske slå slag i saken och göra detsamma?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-27 22:53:09

Chaosophia: Tack:) Ja inliner brukar vara fint, framför allt på bild. Tja varför inte. Jag tyckte att första avsnittet var skit, men det har vuxit. Är inne på tredje säsongen nu, kollar typ 2 avsnitt om dagen så det är väl ett bra betyg:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela