Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ruffian i blått och silver

Publicerad 2012-01-22 16:16:00 i Emmas NOTD nail art,

Helgens naglar kommer här. Denna helg har jag burit en Ruffian i blått och silver. Silverdelen utgörs av A Englands Excalibur och det blå lacket är Spending Cash With Carl från H & M. Två bra och fina lack båda två, favoriter inom sina kategorier skulle jag vilja säga till och med.

Eftersom jag är hemskt dålig på att frihanda så använde jag de där mallarna som man har för att göra franska manikyrer. De fungerar ganska bra till Ruffians men är lite svåra att få jämna så man kan inte räkna med att resultatet blir helt hundra. Å andra sidan vågar jag knappt tänka på hur det skulle sett ut om jag hade försökt frihanda. Mallar är alltså bra ifall ni som jag blir matta av tanken på att försöka frihanda en Ruffian. Jag tycker att det blev fint även om det inte blev perfekt. Bilderna är förresten tagna i mitt lilla ljustält som jag fick i julklapp av Erik. Jag tycker att de blev rätt bra, jag har bråkat lite med ljustältet och ljuskällorna för att få bra bilder och här tycker jag att det funkade.

Kommentarer

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-01-22 17:24:41

O, vilken fin kombo! Både manikyren och bilderna ser jättefint ut!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-22 17:36:48

Superfint! Jag stod också också med SCwC i handen i morse, det är ett mkt fint lack!

Postat av: Tiga
Publicerad 2012-01-22 19:10:47

Vilken fiin färgkombo! Nyfiken på ljustältet också, har du nån info på det (länk eller liknande)?

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-01-22 19:53:42

Riktigt snyggt! Måste prova mig på en ruffian nån gång :)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-22 20:24:45

Jättefint! Färgerna passar jättebra ihop!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-22 20:28:54

BrilliantNail: Tack så mkt! Ja jag blev nöjd med båda:)



kerstin: Tack! Ja det är det verkligen:)



Tiga: Tack så mkt!Jag fick mitt i julklapp av min kille, så vet egentligen ionte så mkt, men en länk har du här http://www.netonnet.se/art/foto/fotostudio/utrustning-fotostudio/knig-photostudiomini/114659.3353/ .



Lacklycka. tack! Ja det tycker jag att du ska:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-01-22 21:10:04

jättefint!

Och snygg kombo, lite metalliska finska flaggan^^

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 21:14:08

Kul med en ruffian! Jag blir sugen på att göra en jag med. Så vill jag prova en halvmånemanikyr också. Synd att jag ska vara så slö när det gäller nailart.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-22 21:23:14

MPO: Tack:) Det tycker jag med.



Sanna: Tack! haha, ja det har du rätt i:)



Sminkan: Ruffian är fint så det tycker jag gott att du kan ge dig på:) Halvmånemanikyrer tycker jag är svårare att få bra, har bara testat en gång men blev inte så nöjd.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-22 21:29:24

Jag har ju gjort flera ruffians förr, men bara blivit nöjd med en eller ett par. Svårt med färgkombinationer. Den jag gjorde med Simly Smashing och svart är min favorit. Problemet är ju att en ruffian känns mest naturlig som en "dag två" manikyr, alltså att man målar ovanpå en befintlig, lite sliten manikyr. DÅ ska man ju komma på en färgkombination också. det är inte alltid så enkelt... Jag ska dock försöka igen snart. Det är en cool typ av nail art.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-22 22:07:48

Så fint det blev!!! Färgkombon är ju underbar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-22 22:10:47

Sminkan: Japp jag vet.Jag hade Excalibur en dag och sen målade jag på det blå. Var dock planen från början, jag valde Excalibur för att jag visste att jag ville göra en Ruffian. Men visst kan det vara svårt att komma på fina kombinationer...



Annnie: Tack, vad roligt att du tycker det:)

Postat av: Lela
Publicerad 2012-01-22 22:16:47

Blått och silver är som handen i handsken, så snyggt tillsammans:)

Tog mig friheten att länka till denna manikyr hos mig, tyckte den passade väl in på min nailartsunday-utmaning. Hoppas det är OK.

Postat av: Sussie
Publicerad 2012-01-22 23:11:50

Det där var jättesnyggt! Speciellt med tanke på att det är så svårt att göra ruffians, så det blev verkligen lyckat!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-01-23 12:37:17

Vansinnigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-23 21:41:30

Lela: Ja jag tycker också det är en strålande kombination. Åh vad trevligt, självklart får du göra det:)



Sussie: Tack så mkt!



Nailtastic: tack!

Postat av: Therese
Publicerad 2012-01-23 21:53:47

Gud vilket fint nagellack!!



var med och tävla om boken "fallen ängel" på min blogg :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-24 18:26:42

Therese: Tack så mkt. Jag tror att jag passar tävlingen, har läst den första i serien och var inte överförtjust...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-25 08:41:28

Åh, jag älskar ruffians! Det här var en klockren kombo dessutom!

Postat av: jessika
Publicerad 2012-01-25 09:34:11

Bra tips och bra blogg :) Händer idag? Kram

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-25 20:41:31

Chaosophia: Ja visst är det fint! Jag gillar dem också och tycker att denna blev bra:)



jessika: Vad trevligt att du tycker det:) Tja, är ju onsdag så har jobbat hela dagen... Själv?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela