Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Make Up Store Britta

Publicerad 2012-01-06 16:50:46 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Ett snabbt och kladdigt bidrag till holofredagen. Jag gick inte ut med så här mycket kladd, men hållbarheten på dessa lack är sådär så jag tyckte det var bäst att fota direkt, särskilt som jag skulle jobba dagen därpå.

Britta fick jag i julklapp av Sminkan. Det är ett supervackert rosa hololack men tyvärr är det för jävligt att måla med, som Nfu Ohs lack ungefär, ni vet man kan bara måla samma ställe en gång för annars river man med sig lacket så det blir en kal fläck. De kala fläckarna suger, jag fick dem trots tre lager och trots att jag varvade med överlack för att fixera.
Nu låter det som om jag ogillar Britta, det gör jag verkligen inte, hon är underbart tjusig, jag önskar bara att hon var lite mindre jobbig att arbeta med, hon är en aningens bitchig skulle jag vilja påstå. Mycket möjligt att hon hade blivit mer lättjobbad med MUS Aqua Base, men då hade hon å andra sidan varit bedrövlig att bli av med så jag hade inte lust att testa det. Det är i alla fall ett urtjusigt lack och jag kan härmed berätta att min samling av MUS holografiska lack är komplett med bra holoversioner av alla lack. Tack kära Sminkan för det!

Kommentarer

Postat av: Lenore
Publicerad 2012-01-06 17:19:17

Jag kan inte annat än hålla med. Det är oerhört tjusigt men vidrigt att måla med. Återkom om du hittar nån bra lösning på problemet. Siw från MUS beter sig likadant :(

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-06 17:28:11

Så vackert!!! Jag har också problem att måla med dessa holo-lack... Jag brukar måla ett lager med matt överlack innan jag målar med själva holo-lacket och det känns i alla fall som att det går lite bättre då. Men det kan ju också vara önsketänkande från min sida ^^

Postat av: Honi
Publicerad 2012-01-06 17:56:56

Vad tjusigt, har aldrig provat något av MUS lack. Har funderat på något av hololacken men det är ju så trist att det finns duds också..

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-06 18:13:22

Lenore: Ja det är trist, för det är ju himla tjusigt. Kala fläckar är dock fult. Usch då. Jag har aldrig testat Siw, har bara frankat med mitt...



Annie: Ja men visst är det! Ja de är lite hopplösa faktiskt. Aha, ska kanske testa det. Det fungerar hjälpligt med ett vanligt överlack som bas, men helt bra blir det ju inte bättre. Förbannat mycket bättre än vanligt baslack dock...



Honi: Det är jättetjusigt! Och galet trist med de förbannade dudsen. Kan det vara värt att jaga, en del är ju rätt okej medan vissa är inte är holo alls. Vekar ju bero på vilken batch det är så man får nästan ge sig ut och spana...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-06 18:32:49

Härligt att du har ett komplett set. Jag hoppas jag ska få ihop det jag med. Jävla Madde... :´(

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-06 19:38:20

Vilken fin julklapp! Och grattis till komplett set av bra batcher. :D



Jag har just Britta kvar, sen så kan jag sälla mig till skaran.

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-01-06 21:06:12

Jättefint! Har bara ett MUS men funderar på fler :)

Postat av: Anna
Publicerad 2012-01-07 01:05:32

Jag älskar det här lacket pga hur det ser ut på naglarna :) Tyvärr så är ju hållbarheten inte det bästa och jag har också problem med kala fläckar :/ Det är så förbaskat fint så det är synd att det inte presterar till 100% :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-07 11:33:48

sminkan: Ja jag är jätteglad för det! Och håller tummarna för att du också ska få det...



Chaosophia: Ja visst är det! Jag fick suveräna julklappar, båda av Sminkan och resten av familj och vänner:) Då tycker jag att du ska slå till på en Britta om du hittar en bra version, det är ett jättefint nagellack, klart värt att ha...



My Nail Polish Online: Jag har avvaktat länge med att köpa MUS holografiska, kändes som att de kommer ju alltid finnas. Sen upptäckte jag att de började bli sämre i holoeffekten och då fick jag väldigt bråttom...



Anna: Ja det är jättevackert, men som du säger är formulan och hållbarheten inte den bästa. Ofta är det väl så med holografiska lack, de som ger mest galna regnbågar har sämre kvalitet. Nåja, jag kan leva med det ibland för det är ju så vackert...

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-07 18:43:35

Wow vad fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-08 12:13:05

kerstin: Ja visst är det vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela