Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Koh Metallic Green

Publicerad 2012-02-17 06:06:00 i Naglar - holografiska lack,

Det är holofredag igen! Tack Kerstin för det initiativet! Det här inlägget är ganska aktuellt faktiskt. Så här såg mina naglar ut innan jag bröt dem i söndags. Eller bröt den, det var ju bara en som gick av, men man vill ju ha lite jämnare naglar än vad som hade blivit fallet om jag låtit resten vara som de var. Det här är helt klart bland det längsta mina naglar någonsin varit så jag är inte förvånad att det slutade med en olycka, speciellt eftersom jag skurade köket. Ni som har katt vet säkert att kök måste skuras rätt ofta, jag menar alltså väggar och dörrar och golv. Alla fall blir det så av mina katters kladdande vid maten. Speciellt Siri stänker runt rätt bra med käket. Nå, det är värt att städa lite extra för att få leva med katter. Lätt. 
Istället för att prata om naglarnas skick och katternas kladd kanske jag ska prata om lacket jag bär. Det är Kohs Metallic Green och det är ett av de finaste ljusgröna holografiska nagellacken jag har. Den är linear, som ni ser, och den är superholo. Det syns att den är holo i princip i alla ljus utom möjligen grått gryningsljus genom skitigt bussfönster. Jag älskade  att bära det så pass att jag inte tog av det efter nagelolyckan utan lät det sitta även efter att ha klippt och filat alla naglarna. Det var först på tredje dagen, när det chippade rätt kraftigt, som jag bytte. Jag tror det hade hållit längre utan att chippa om jag inte hade trasat upp det i kanten med nagelfil och nagelklippare.
Visst är det vackert! Är man lite haj på holländska kan man beställa dem direkt från Kohs webshop men de är rätt dyra. Jag tycker dock det är värt det med tanke på vad man får! De har två fantastiskt fina holografiska lack, den här och Platinum Silver, och jag rekomenderar båda.
JA, jag bildspammar. Jag får det. Det är i sorg över all denna nagellängd jag förlorat och för att lacket är så jäkla vackert. Inget går upp mot holo och grönt är min favoritfärg på nagellack. Det är en rätt blek grön, det går jag med på, men den är fin. Det här är ett lack i min smak!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-17 06:59:33

Wow så fint, verkligen supertjusigt!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-02-17 07:41:38

Rent hysteriskt snygg. Sitter och gapar.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-02-17 07:55:51

Vilken extremt härlig holoeffekt! Det ser nästan artificiellt ut på något sätt. Fantastiskt!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-02-17 08:16:23

håller med föregående talare

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-17 09:38:53

Det ser verkligen fantastiskt ut!!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-17 10:57:57

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-17 11:05:07

Kanske ska skriva något med innan jag skickar... Otroligt vackert lack är det! Det ser inte sådär väldigt grönt ut, men å andra sidan så ser jag ju nästan bara regnbågar.. :)

Postat av: Ylva
Publicerad 2012-02-17 13:12:36

Jag hittar ingen av de två lacken i deras webshop. Direktlänk?

Postat av: Mína
Publicerad 2012-02-17 13:32:51

OMG this is perfect!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-02-17 13:50:43

Snyggt!!



Idag hakar till och med jag på holofredag förresten :-)

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-02-17 15:05:05

Wow! Snacka om holo!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-02-17 16:00:05

Wow!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-17 19:23:10

Oj så snyggt!

Postat av: Christel
Publicerad 2012-02-17 22:22:48

Underbart vackert och glammigt! Dina naglar är verkligen fantastiska!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-18 07:37:44

Emma! Det är verkligen snyggt. jag älskar det!



Mrs Data! Ja, det är otroligt vilken fin holoeffekt det far!



Kerstin! Ja, det är fantastiskt!



Liza! Ja, det förstår jag.



Lacklycka! Ja, det är ett otroligt lack!



Annie! Det ser inte så väldigt grönt ut, det är mer silvergrönt som vissa billack.



Ylva! De kanske inte finns kvar då? De fanns för ett år sedan när jag beställde.



Mina! It is!



Makeupoholic! Vad roligt! Mer holo till världen!



Polityr! Ja, den är bra!



Lina! Japp, wow! :D



MNPO! Ja, den är häftig!



Christel! Tack! De var fina men nu är de ju skruttiga efter nedklippningen.

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-18 12:59:32

Helt underbart!

Hur står sig färgen mot andra blekgröna? Är det mer grönt än Nfu Oh's gröna holo till exempel?

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-02-18 13:25:14

Det ser helt underbart ut!

Postat av: mona
Publicerad 2012-02-18 17:44:13

min kommentar kom visst inte med: Vad betyder "Linear"?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-18 18:11:05

Cactus! Den är exakt lika som Nfu Oh 66 i nyansen. Det finns en jämförelse någonstans men jag orkar inte länka. De är i princip dupes.



Roxcat! Ja, det är vackert!



Mona! Jo, det tar bara en stund ibland. Men jag plockar bort dubletterna. ;D

Linear beskriver typen av holo. De går från helt linear till helt scattered och många hamnar i en svårbedömd mellanzon. Kaleidoscopes är t.ex scattered men ganska i mitten på skalan, A England är mer scattered och får inte till regnbågar. Mest linear är de som ser "släta" ut som lacken i OMG-kollektionen (små partiklar) och så finns andra linear-klassiker som MUS, Koh, Nfu OH, Chanel, Jessica och några till. Partikelstorlek alltså. Ju mindre partikel desto mer raka färgband i regnbågen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela