Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Orange, It's Obvious med mera

Publicerad 2012-02-19 14:20:41 i Naglar i orange,

Här kommer ett långt inlägg med lite blandat innehåll. Vi börjar med dagens naglar. Ja, dagens. Jag har precis målat om dem och jag beslöt att prova den här pigga skönheten. Det är oemotståndligt! Härlig, härlig orange! Fantastiskt fin färg, suverän formula och täckning och torktid. Essies vårkollektion kommer den från och den har det lite fåniga namnet Orange, it's obvious. Och ja, det är obvious. Det är en orange man inte kan missa. Jag älskar färgen! Den är perfekt!
Jag var förvarnad av Anne, som gett mig lacket, att det var Essies nya pensel. Jag visste inte att Essie tänkt byta pensel men även om jag gillade den gamla så kan jag tycka att den är på gränsen till för smal. Jag hoppades alltså på att de skulle behållit formen men gjort den lite,lite fylligare. Tror ni mina drömmar infriades? Nej... Bildbevis nedan. De valde att gå på den sämsta tänkbara linjen och gav oss en hybrid mellan Hits skitpensel och IsaDoras golvmopp. Platt. Bred. Hemsk. Det är ändå inte den katastrof jag väntade mig när jag drog upp penseln ur flaskan för formulan är magisk och då går det att måla lite med lätt hand och penseln på sniskan. Nackdelen, den allra största nackdelen alltså, med alla sådana här penslar av extra stor storlek, är att de för med sig för mycket lack även när man stryker av den noga mot flaskhalsen. Jag målade faktiskt mina tånaglar med den här färgen idag också. Jag kan måla alla fem tånaglar, och huden runt dem på grund av penselns bredd, utan att ladda med ny färg. Och då strök jag verkligen av penseln noga för jag ville inte droppa lack på äkta mattan. Att måla tunna lager är alltså, enligt mig, helt omöjligt. På mina bilder här ser ni ett lager om man tänker rent tekniskt, jag har bara målat en gång på varje nagel. Det är dock tjockt som tre "normala" lager. Spelar ju ingen roll när det ändå torkar på bara några minuter.
Anne ja, det är alltså Nailtastic-Anne. Hon var bussig nog att ge mig den här lilla presenten. Det var faktiskt med ett lack till men det får ni se i ett annat inlägg en annan dag. Det är himla fint, så det kommer sparas till en bra nageldag. :D
Två av vårens nya Essie-lack och så en nagelstärkare. Den senare behöver jag ju efter mitt nagelbrott från förra helgen. Jag har beslutat använda den ett tag nu som variation från min vanliga OPI NNS. Jag måste köpa en ny flaska NNS nämligen men har inte fått tummen ur. Istället för att köpa praktiska saker som nagelstärkare har jag nämligen införskaffat ofantliga mängder lack, allt från A Englands nya kollektion  och independentlack och lite annat smått och gott (som ni inte får se innan mina naglar blivit lite mer presentabla). De båda vårlacken från Essie är oemotståndliga för mig en dag som idag då våren känns i luften. Jag tycker också krämlack i pigga färger är det som passar bäst när man har ojämna stumpar till naglar. Vad brukar ni plocka fram när ni har naglar som ser ut som mina just nu?
Här ser ni katastrofen iförd endast nagelstärkaren. Det är långfingret som jag brutit av nageln på, därav den sneda kanten. Jag kan inte jämna den mer utan att gå in i köttet så den får vara en vecka till innan jag försöker få den snygg i formen. De andra klippte jag ner längs med fingertopparna. Ingen fri kant alltså. Alls. Det känns tomt och tråkigt. Sen är ju nagellängd ett ganska värdsligt problem, faktiskt inget att hänga upp sig på alls. Herregud, det finns värre saker än en bruten nagel. Men visst saknar jag mina fina, långa naglar. Så pass att jag beslöt trösta mig själv med lite cupcakesbakande.
Japp, det är en latmansversion, men det blev goda ändå. Latmansversion på så sätt att det är en färdigmix alltså. De ser dock festliga ut och smakade bra också. Jag har redan ätit två.
Vi avslutar detta långa, långa inlägg med att visa min baby som vill vara med och blogga. Hon tycker jag är lite trist som bara tittar på film (vi har sett Star Wars episod IV-VI) och sitter vid datorn. Edit är mer förstående. Och ja, så här ser det ut hemma hos mig. Lite stökigt men vi trivs. Man får alla fall äta choklad cupcakes i soffan, till och med när det är strössel på dem.

Kommentarer

Postat av: Mína
Publicerad 2012-02-19 15:35:53

I love the orange color!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-02-19 15:41:46

Hihi, sötiskisse :)

Om det tröstar dig så är mina naglar i ännu kortare och sorgligare skick :/ Så jag tycker dina ser riktigt bra ut!Jag får fylla bloggen med bilder av marsvin igen tills de vuxit ut :p

Postat av: Helena/LipGlossBitch
Publicerad 2012-02-19 16:35:15

Jag tycker dina naglar ser snygga och välformade ut som korta också, och särskilt i den här färgen. Men visst är det obehagligt när man är van vid längre, jag kan få såna rysningar av att hela fingertoppen slår i när jag har helt nerfilade eller trasiga naglar :)

Postat av: CC
Publicerad 2012-02-19 16:42:28

Naglarna växer snart ut igen o ser inte så farliga ut!

Kul bild med kisse på datorn...undrar varför katter dras till tangentbord haha. Camelot kommer inte upp på mitt, jag kör ju stationär dator

Postat av: Lina
Publicerad 2012-02-19 17:13:07

Ska nog slå till på minikitet från Essie är sjukt sugen på denna och den gröna från Spring 2012 kollektionen.

Tycker att dina naglar är superfina även när de är korta!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-19 17:40:42

Lacket ser jättefint ut! Dina naglar också, även om de är kortare än vanligt! Jag kan trösta dig med att jag också har lyckats ha sönder en nagel vilket har resulterat i ännu kortare naglar än jag har haft den sista tiden :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-19 17:58:31

Mina! I love it too!



Cactus! Ja, marsvin är ju roligt! Jag vill också ha ett marsvin men tror det får räcka med katterna.



Helena! Tack så mycket för det orden! Jag gillar inte när de blir så här ojämna men vill inte plåga alla fingertoppar i onödan genom att stympa dem som den brutna. Men det är ömt ett tag oavsett, det var länge sen mina fingertoppar faktiskt slog i tangenterna, t.ex, på datorn.



CC! Ja, de växer ut. Man får vara glad att det inte är något värre...

Det är varmt på en laptop, jag tror det är det som drar. Och så är de ju benägna att sätta sig framför en så de får ALL UPPMÄRKSAMHET. :D



Lina! Ja, det är värt att slå till på det tror jag. Superfina färger!



MNPO! Jag är inte förvånad att vi alla har lite halvdana naglar nu efter vintern. Men det är trist.

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2012-02-19 18:16:09

Vilket härligt inlägg! Både lacket och cupcakesen såg smaskiga ut!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-02-19 18:18:40

snygg färg! påminner den inte lite om Misa,s bikini whit a Martini? nej nej det gör den inte alls såg jag när jag tagit flaskan ur min låda, Näe mina naglar går i sönder klipper jag av de andra som du och målar i en diskret färg allt för att ine naglarna ska synas, ..

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-02-19 18:41:04

Haha, jag misstänkte att du inte skulle gilla penseln. Jag blev ju förtjust i den, men så har ju jag också ändrat uppfattning om OPI:s borste och tycker nuförtiden att den är riktigt bra. :-)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-19 19:28:37

Agneta! Ja, jag håller med! Det är en färg som får mig att vilja äta apelsiner! Cup Cakesen är riktigt smarriga de med!



Liza! Så du väljer en diskret färg? Jag vet inte varför men jag vill alltid ha knalliga krämlack när det är så här. :D



Nailtastic! Du hade helt rätt. Men den är bättre än OPI-borsten, det är den. Mindre spretig.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-02-19 20:45:33

Dina naglar är söta när de är lite kortare så du behöver inte vara ledsen för det tycker jag :) Lacket är fint också!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-02-19 22:21:24

Jag håller med övriga, dina naglar är fina även som lite kortare. Färgen är för övrigt suveränt fin.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-02-19 22:38:53

Haa! Det är den färgen jag bär nu, jag med!! :D

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-02-19 22:39:51

Fast jag måste säga att jag varken visste eller märkte någon skillnad på penseln .. Men jag är inte så brydd, det är nog därför :)

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-02-20 06:16:26

Och du, ett annat tips är Essies Sensitivity Base Coat. Jag använde ju själv OPIs läänge, länge, men Essies är till och med BÄTTRE. Lacket håller (ännu) längre och mina naglar är minst lika fina som med NNS! Kramar!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-20 06:44:44

Lack Lycka! Det är inte längden som r det värsta, det är ojämnheten. Jag tycker det ser så obalanserat ut med en kortare men det går ju inte att klippa de andra så kort som den brutna.



Helena! Tack för de orden. Det är dock för ojämnt för min smak just nu. Färgen är underbar!



Miss Pussy! Ja, den här färgen är härlig! Det kan också hända att du inte fått den nya penseln i din flaska. Jag fick den på ett av lacken Anne skickade från vårkollektionen, men inte på båda.

Det ska bli spännande att se om jag gillar Essies nagelstärkare lika mycket som jag gillar NNS. Jag ska prova ett tag alla fall. Svårt att överge ett vinnande koncept...

Postat av: Liza
Publicerad 2012-02-20 11:45:44

JA JAG VÄLJEER DISKRET FÄRG NÄR NAGLARNA ÄR AVBRYTNA vill inte folk ska lägga märke till dem då.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-02-20 15:10:20

Vilken snygg orange! Vad mysigt det måste vara att vara katt och kela med datorn :D

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-02-20 21:27:55

Vilket läckert orange! Och jag som inte ens brukar gilla orange lack. Typiskt att jag precis lagt en order hos TD men nästa gång, så...



Jo, katter och bärbara dras till varandra. Min ena katt lyckades boka ett möte åt mig när jag hade jobbdatorn med Outlook öppen hemma, man undrar om hon ville veta att kusten var klar då eller nåt?

Postat av: Aila
Publicerad 2012-02-20 22:06:56

Sommrigt och läckert!

Postat av: nailspotting
Publicerad 2012-02-20 22:09:51

Fy för borsten. Jag gillar ju inte IsaDoras borstar (har jag för mig) så ytterligare en anledning för mig att hålla mig borta från non-salon-Essiesarna. Tyckte Anne skrev att det bara var non-salon som skulle byta till de här breda? Snygg färg iaf :) Och söta fina katten!

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-02-20 22:41:33

Jaa, du måste blogga om vad du tyckte sedan. Som om det behöver sägas .. ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-21 05:53:23

Annie! Ja, det är en härllig orange! Jag är inte så road av att Siri vill ligga på datorerna. Det är inte bra när hon trycker ner lite random kortkommandon.



Vikab! Det är en härlig orange! Du får skriva upp den på önskelistan!

Mina katter är inte så avancerade. De har startat några program, aktiverat tröga tangenter och fått fram många spännande pipljud. Det räcker för att driva mig till vansinne ibland.



Aila! Ja, visst är det!



Nailspotting! Åh, vad skönt att höra! Jag håller mig undan från varuhus-Essie jag med i så fall! Yay!



Miss Pussy! Så klart!

Postat av: Ann
Publicerad 2012-02-21 10:08:54

En av mina katter bara älskar att ligga på tangentbordet. Kanske massage? (jag har en stationär så det är inte värmen som drar). Mina naglar har kluddat länge nu, men de växer fort ut för att brytas av/skiva sig igen :-). Blir nog bättre när våren kommer o alla infektioner som kroppen kämpar med blir färre.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-02-21 10:20:21

Det där är en sån där orange som jag älskar att se på andras naglar men inte gillar på mina egna. Konstigt, det där. Den är jättefin på dig i alla fall! Och så himla korta naglar har du ju inte.

Kul med en bild på Siri! Hon är en så fin kisse! Muffinsarna såg väldigt smaskiga ut också!

Postat av: Karusell
Publicerad 2012-02-21 20:18:05

Känner att jag behöver ett knallorangeglatt lack typ...NU! och är det en hemvirkad filt jag skymtar där i hörnet? ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-21 21:21:14

Ann! Ja, vi får se om det blir bättre. Jag tycker ofta att mina naglar är bäst på hösten och vintern men det är kanske för det är mina favoritårstider. :D



Nageldraken! Muffinsarna är smaskiga och Siri är söt! Jag är mindre störd av längden/kortheten än av ojämnheten. Men det är klart, jag vill ju ha långa naglar...



Karusell! Japp, en gammal en. Det är min nästan hundraåriga tants mamma som gjort den. Den är så skör nu att den går sönder av sig själv och man får laga. Jag har gjort massor av filtar med mormorsrutor men just den här är alltså inte mitt verk.

Postat av: Sandra
Publicerad 2012-02-23 23:50:12

Köpte denna och Olé Caliente och längtar efter att få använda dem! Jag beställde mina från TransDesign och vad det verkar har de fortfarande de gamla penslarna, medans lacket jag köpte på Kicks i tisdags från nyårskollektionen, Dive Bar, har den nya. Skumt! Men jag gillade också den gamla så jag hoppas att den nya är ok!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-24 05:49:55

Sandra! Det är förmodligen för att TD säljer salon-flaskorna och Kicks "varuhuslacken". MAn ser skillnad på flaskorna om man tittar. Den gamla penseln är så mycket enklare att måla med...

Postat av: Sandra
Publicerad 2012-03-05 17:31:12

Hej igen! Tänkte återkomma efter att jag testat mina lack =) Fullkomligt älskade Olé Caliente, helt underbar färg, och Orange... var också en riktig favorit, men jag var faktiskt inte förtjust i penslarna! Otippat då jag gillar andra smala penslar såsom ChG. Testade precis Dive Bar, och den penseln var så mycket mer i min smak! Lättare att få det jämnt och snyggt och inte hamna utanför allt för mycket.

Spännande att man kan ha så olika smak! Haha vi kanske skulle byta lack =)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-05 20:18:21

Sandra! Ja, vi är så olika allihop. Jag tycker China Glaze pensel är i övre fältet av lagom medan Essie är i nedre. Bäst är Zoya! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela