Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

60-talstema

Publicerad 2012-02-05 13:51:02 i Emmas FOTD 2012,

Gårdagens smink kommer här. Jag var på fest med 50/60-talstema och satsade då på 60 tal med mycket eyeliner, maffiga fransar och svartvita kläder och smink. Inte jättespännande men kändes hyfsat tidsenligt. Håret hade såklart varit bättre om det hade legat i en välkammad frisyr med mycket volym bak i nacken, men till det krävs tid och det hade inte jag.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: MAC Select Cover Up Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Pleasantry

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
Ögonskuggor: Make Up Store Cybershadow Next

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner i svart

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell 102

 

Läppar

Läppstift: Givenchy 715




Ögonsminket är superenkelt, en primer, beige skugga över hela ögonlocket och upp till brynbenet och så massa svart eyeliner. Även en hyfsad portion mascara, ett par rejäla fransar med sektioner, ni vet för att ge spindelbenseffekt och så lite kajal under ögat. Jag tror att den här sminkningen hade blivit väldigt fin med en färgstark mun, dock var det ju temafest så jag körde på vitt läppstift. Slänger med en outfitbild också här ifall nån är intresserad. Byxor under klänning är nog inte så 60-tal, men det var 15 minus och jag var inte beredd att riskera förfrysningskador bara för att följa ett tema:)

 

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-05 14:49:34

Jag gillar klänningen! Den får du ha när du hälsar på mig nästa gång. Jättefin! Sminket är naturligtvis fint det med. Hade du roligt? Jag utgår från det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-05 14:55:31

sminkan: Tack så mkt:) Ja jag gillar den också. Har inte använt den på flera år för den har saknat en knapp, men nu är den isydd och klänningen fit for fight igen:) Ja då, vi hade roligt:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-02-05 18:00:08

Jättefint! Jag gillar verkligen klänningen och örhängen också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-05 18:11:02

kerstin: Tack så mkt:) Ja visst är de fina. Jag gillade 60-talsstil väldigt mkt när jag gick i gymnasiet, så jag hade lite grejer att plocka fram:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-05 21:35:31

Jag gillar matchningen jättemycket! Örhängena, hårbandet, klänningen och sminket, allt passar ihop! Jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-05 22:46:52

My nail polish online: Tack så mkt:) Kul att du uppskattar det...

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-02-05 23:37:58

wow! Du ser fantastisk ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-06 06:02:12

Sanna: Tack, vad gullig du är!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela