Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Suri

Publicerad 2012-08-30 15:11:00 i Naglar i lila,

S är nästa bokstav i alfabetet och vi väljer Suri. Jag följer presenttemat för precis som med Ray-diant så är Suri ett bonuslack nerstoppat i en beställning. Den här dök upp i en beställning av några av Zoyas höstlack, jag köper från eBay och min säljare är Le Polish Boutique. Hon har haft mig som kund i många år och ibland överraskar hon mig med ett extra lack som present. Jag skulle inte köpt Suri själv eftersom lila inte är min favoritfärg och få lila får mig så där riktigt lycklig så det var jätteroligt att få den som gåva. Den är riktigt trevlig dessutom. 
Jag tror det var två lättlackade lager och här ser ni den utan överlack. Jag bara swatchade den för jag trodde inte jag skulle bli så där alldeles till mig av den. Det blev jag inte heller men jag tycker den är fin. Jag vet inte om den är så fin att jag kommer välja den en av de dagar då jag längtar efter lila men jag utesluter det inte. Den får stå och mogna lite i min Zoyalåda och så får vi se om jag sträcker mig efter den någon gång. Egenskaperna är jättebra så av den anledningen om inte annat. 
Vad tycker ni? Är det en färg ni skulle vilja bära? Är ni förtjusta i lila? Jag har massor av lila lack men jag har rätt sällan lila tycker jag själv. Jo, rödlila, aubergine, purpur och så, men inte lila-lila. Lila måste vara speciellt, som holografiskt eller glitter eller något för att jag ska vilja ha den här typen av nyans. 

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-30 16:35:29

Jag tycker plötsligt att Suri är en väldigt fin lila! Och jag kände inte det förrän nu! Skumt. Haha!

Svar: Ja, där ser man. Ibland blir det så.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-30 17:11:51

Jag tycker att lila är fint, även om jag håller med om att mörkare varianter är snäppet finare. Däremot plockar jag sällan på mig dem utan prioriterar annat i stället konstigt nog. Jag tycker denna var väldigt fin på dig, tycker om att det ser mörkare ut vid sidorna som gör att naglarna ser långa och smala ut. :)

Svar: Ja, färgen är fin och jag klär väl helt okej i lila men jag känner inte så mycket för det här lacket. Det är bara fint liksom.
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-08-30 17:56:36

Jag känner mig lite knäsvag faktiskt, hade inte fattat att Suri var så här fin. Men jag är ju en riktig riktig sucker för lila..

Svar: Ja, älskar man lila är den nog väl värd pengarna.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-30 18:06:50

Det här var en himla fin nyans!

Svar: Den är helt okej men inte så där fantastisk att man stirrar på naglarna hela tiden.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-30 18:50:32

Yes, jag älskar lila! Suri hamnade helt klart på önskelistan efter det här.

Svar: Roligt att höra. Jag hoppas du kommer gilla den!
Sminkan

Postat av: Sofie
Publicerad 2012-08-30 20:45:27

Jag gillar lila så länge det inte blir mesig pastell. Mitt favorit är nog OPI Grape, set, match. Är nog ganska så likt Suri nu när jag tänker efter. Kan man få en jämförelse kanske? ;)

Svar: Jag kan inte göra den jämförelsen för jag äger inte det lacket. Tyvärr.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-30 21:31:55

Det här är enligt mig en perfekt lila! Och jag är ju allmänt galen i lila nyanser överlag..

Svar: Ja, det är ingen ful lila, det är det inte.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-30 23:32:35

Jag älskar lila lack, men det måste vara en viss typ av lila. Ljuslila brukar oftast gå bort, och det får jättegärna vara varmare och murrigare typer av lila. Och så First Class Ticket som undantag, som istället går åt andra hållet. Suri var fint, men jag är rätt säker på att jag inte behöver henne!

Svar: Ja, du har rätt bra smak vad gäller lila har jag märkt. :D
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-31 07:26:44

Nja, det här är ingen lila som får mitt hjärta att slå oftare. För lagom, för tråkigt.

Svar: Japp. Precis!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela