Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sinful Colors Queen of Beauty

Publicerad 2012-08-29 18:36:00 i Naglar - glitter för layering,

Här kommer ett till lack som är ganska tråkigt. Det ligger över bokstaven Y faktiskt så ni kan ju klura ut vad det blir. Nu är det inte Y utan Q och då tittar vi på silverglittriga Queen of Beauty. Jag hade ingen aning om att den den var så pass täckande, därav mina layeringförsök. Tanken var en gradient men lacket var tjockt och tätt packat med glitter så det funkade inte så bra.

Jag gillade inte formulan. Den är tjock och klumpig och har inget flöde utan måste bredas ut över nageln genom att man petar runt det med penseln. För layering hade det behövt vara glesare kan jag tycka. Förmodligen blir det rätt häftigt på egen hand men jag tänker inte prova det. Inte just nu alla fall. 
Finns inte så mycket mer att säga. Det är inget lack jag känner något för när jag ser det på naglarna. Det är liksom bara ett silverglitter och jag tror det finns andra lika fina och säkert även sådana med bättre egenskaper. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-29 19:31:58

Gav inte mycket för silverglittret, men jag vill ändå gissa på att det är Yoga-ta Get This Blue som du har i botten?

Svar: Vi får väl se om du har rätt när vi kommer dit. Vad kan det bli, söndag kanske? :D
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-08-29 20:37:17

Alltså du, du hinner ju bli klar med alfabetet innan jag ens hunnit börja! Jävla skit jobb som tar ifrån mig mitt största intresse ever.. :(

Svar: det är för jag var halvfärdig med alfabetet innan jag startade för det var så många lack jag inte stod ut med att bära, som det här, så jag bara hade dem några minuter.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-29 20:47:04

Jag gillar kombinationen jättemycket! De här lacken passar så himla bra ihop!

Svar: Jaså? Jag var inte så förtjust.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-29 21:02:28

Mja, nej, inget vidare fint glitter... Rätt trist.
Jag tror att det blå är OPI - Yodel Me On My Cell!

Svar: Du är bra på att gissa!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-29 21:47:58

Häftigt med glitter, men jag tror att jag föredrar det som är under på egen hand :)

Svar: Ja, så är det nog för mig med. Och jag gillade inte det heller...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-29 22:12:06

Men alltså, den här manikyren var ju riktigt vacker! Men jag förstår dina känslor, ett vanligt silverglitter är bara ett vanligt silverglitter. Fast det såg ändå fint ut över det andra lacket!

Svar: Kanske det. Jag vet inte om jag var överkritisk den dagen eller vad. JAg tyckte det var hemskt. Kan ha varit formulan som fick mig på dåligt humör.
Sminkan

Postat av: Else
Publicerad 2012-08-30 15:02:15

Det där glittret tigger om att få en mörkblå jelly över! Glittrande gnistrande safirer<3
Gissa om jag räddade en liknande kombo på det sättet för ett tag sen, naglarna gick från meh till yay på en studs:)

Svar: Ja, det hade kanske funkat.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-30 23:27:38

Aha! Jag hade fel. :( Men det makes sense ändå, för nu ser jag ju att lacket är mycket mer grönt än vad Yoga-ta är. Plus att det är ljusare. Hoppas jag får se det lacket snart i alla fall, för jag troooor att det är det lacket jag alltid står och vrider och vänder på när jag är på Kicks.

Svar: I så fall kan jag redan nu säga att du inte behöver det. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela