Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Rapture

Publicerad 2012-08-19 14:25:32 i Naglar i brunt,greige,beige,

Förra veckan kom ju ett pressutskick från Orly med deras höstkollektion. Jag började med det guldiga och hade problem med det. Jag provade sedan Orly Rapture och fick ännu mer problem. Den har en ganska knepig pensel. Hur som helst, första gången blev en katastrof och jag kunde inte fota utan fick ta av allt på en gång. Idag försökte jag vara försiktig men det gick åt helvete igen och eftersom jag inte är så tålmodig så beslöt jag fota det ändå och jag lägger även ut bilderna. Jag skäms lite, men helt ärligt, jag har lackat naglarna så många gånger i mitt liv och jag borde vara åtminstone hyfsad på att hantera en pensel och lite lack men den här var problematisk och det behöver ni som eventuellt vill ha den få veta. Det här är mitt synnerligen usla resultat:
Japp, skakiga linjer och översvämning i nagelbanden igen. Lacket är rinnigt och jag har försökt stryka av penseln ordentligt. Hade penseln varit bättre hade jag nog klarat att lacka med det men jag har alltid svårt med styra Orlys penslar som för mig är för långa och böjliga för att jag ska känna att jag har kontroll. Den här penseln är dessutom defekt. Dels spretar det hår åt olika håll, dels är den lite böjd åt sidan och så är toppen frissig och påminner om en liten svamp. Det är alltså svårt att stryka av överflödet från penseln. Nej, det här fungerar inte att måla med och hade jag köpt lacket hade jag reklamerat och krävt en ny pensel. Nu fick jag det skickat som pressprov och jag behöver inte ett mörkbrunt krämlack till så jag kommer strunta i det, men som sagt, kolla penseln innan ni köper lacket. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-19 14:44:56

Konstigt! Jag tycker Orly penslarna brukar vara riktigt bra, känns som du fått riktiga måndags exemplar.

Svar: Den här är ett måndagsexemplar. Det är första gången jag fått en defekt Orly-pensel. Annars handlar det om smak. Jag ogillar långa, mjuka borstar som orlys och BB Coutures nästan lika mycket som jag ogillar breda borstar som IsaDoras, L'Oreals eller OPI. Idealet för mig är Zoyas pensel men jag gillar även Nubars och Essies. Jag tror det handlar om lackningsteknik och nagelform.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-19 14:51:16

Ush, vilken konstig pensel! Färgen är fin dock :)

Svar: Ja, med en ny pensel blir den säkert användbar.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-19 16:22:02

Färgen var fin och höstig. Men riktigt avskräckande att den var så svår att lacka med.

Svar: Ja, men det är ju den defekta penselns fel.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-08-19 17:32:26

Åhnej! Anne hade väl samma problem med just Rapture. Jag har inte testat Rapture än men jag var tvungen att kolla penseln nu och visst är det ett strå som ligger helt fel på min med (!). Inte lika illa som din pensel men den är defekt. Jag tror den är användbar så länge man har den defekta sidan utåt. Kanske ett allmänt fel hos Rapture?

Svar: Ja, Anne hade problem med samma lack. Det måste ha hänt något med just de lacken i fabriken. Synd, men vad sjutton...
Sminkan

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-08-19 22:52:13

Färgen var verkligen SUPERFIN, men aldrig att jag skulle köpa ett lack som strular så!

Svar: Fast nu kan du ju kolla penseln innan. Tror applikationsproblemen har att göra med penseln.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 08:56:40

Japp, färgen är verkligen fin! Defekta penslar kan skapa problem även för nagellacksexperter som du, så sluta tro att det är dig det är fel på! Orlys penslar är ju normalt sett inte de bästa, så jag kan inte ens tänka mig hur det är när de är defekta... haha, blä. BLÄ. Men fin färg som sagt!

Svar: Ja, färgen är fin men penseln är skit. Jag kanske häller över det i en franken-flaska så kan jag använda det. Vi får se.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela