Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly It's Up to Blue

Publicerad 2012-08-26 08:12:25 i Naglar i blått,

God morgon! En lång, lat söndag sträcker ut sig framför mig och jag tänker börja med att presentera lacket på bokstaven I i min alfabetsresa. Det är det lack som jag målade över med Hillary's Dream, som jag visade igår. Jag gillade nämligen inte det här lacket på mig. Det var inte alls vad jag hoppats på och jag var väldigt besviken när jag precis målat med det. Det slutade alltså med att det täcktes över i princip direkt. Lacket heter It's Up to Blue och är ett Orly. 
Jag fick det här lacket i present av min kompis och kollega som också gillar naglar och nagellack. Hon har konstnaglar så nu är det nästan bara fransk manikyr på henne men då, för fyra år sedan, hade hon långa, vackra, äkta naglar som hon målade mest i bärfärger. Jag var alltså förvånad den dag hon bar ett lack som såg närmast grönt ut på hennes naglar. Hon hade köpt det för det matchade hennes tröja som definitivt var grön. Lacket hette It's Up to Blue och vi skojade om att de hade varit färgblinda på fabriken för det var ju inte blått, det var grönt. Ungefär samma grön som China Glaze Outta Bounds som jag ofta bar på den tiden. Hur som helst, eftersom hon är en raring köpte hon en flaska till mig med, Jag fick den, jag tog hem den, jag tittade på den och den såg blå ut. Jag provade den inte utan ställde den i min Alex och där stod den tills nu. Jag hade en fåfäng förhoppning om att färgen skulle bli mer grön på nageln men nej. Det ser inte ut som samma lack som min kollegas. Det här är inte bara blått, vilket man ju kunde gissa av namnet, det är även skirt och så blir det penseldragsmärken i det. Jag misstänker starkt att en av oss har en felmärkt flaska och jag tror inte det är jag...

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-26 08:51:41

Vad synd att det inte var det lacket du trodde att du skulle få i flaskan, sånt gör ju än besviken oavsett hur lacket ser ut sen :/

Svar: Och när det dessutom inte är snyggt hur man än vänder och vrider på det...
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-26 09:05:02

Förväntar man sig grönt kam an ju bli besviken, men jag gillar den turkosa nyansen här.

Svar: Men penseldragen... Usch.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-26 09:43:04

Trist att det blev så fel! Färgen är det väl inget större fel på men penseldrag är jag allergisk mot just nu...

Svar: Ja, jag har också svårt för penseldragsmärken. Det här lacket är inget jag behöver...
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-26 11:09:57

Jag tyckte att penseldragen tills trots att det var en fin och härlig blå färg. Men jag förstår att om man hade en liten förhoppning om att det skulle vara grönt skulle man nog va lite besviken + med penseldragsallergi så är ditt betyg givet. ;)

Svar: Man kan inte älska alla lack, så är det bara...
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-26 12:38:51

Vad tråkigt att det inte var det du väntade dig. Färgen är ju fin i sig men det blev väl inte bättre med penseldragsmärken.

Svar: Nej, den är inte alls min typ av lack.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-26 14:38:49

Jag tycker att det här ser jättefint ut på dig! Penseldragsmärkena stör mig inte heller. :-)

Svar: Det finns finare i samma färg där man slipper penseldragen. jag är inte förtjust.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-26 14:45:21

Snyggt, älskar färgen!

Svar: Där ser man. Jag gillar den inte alls.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-26 21:23:07

Den här typen av lack brukar ha lite penseldrag. Det är inget som stör mig i alla fall :) Fint men synd att du inte fick den färgen du ville ha :D

Svar: Ja, det blev en dubbel besvikelse.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 09:19:31

Jag gillar det här! Det påminner om en hel del lack jag har, som ofta blir stående pga penseldragen, men jag gillar dem också. Trots allt. Synd att det inte var grönare dock! (Och ps, jag saknar mailen jag får om dina kommentarssvar!)

Svar: Men vadå? Har de mailen försvunnit? Jag har ibockat i rutan "skicka e-post till Chaosophia att du svarat" så de ska komma. blogg.se bugg?
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 16:54:34

Ja, men då så.. Jag tänkte att du kanske hade klickat ur rutan. Felet ligger ju säkerligen hos blogg.se, precis som allt annat här i världen. Nästan iaf.

Svar: Sant!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela