Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI DS Exclusive

Publicerad 2012-08-17 05:48:00 i Naglar - holografiska lack,

En av mina stora lemmings har varit OPI DS Exclusive och i våras fick jag chansen att köpa den rätt billigt av en medforumist. Jag var så himla glad! Är fortfarande. Det är härligt att ha den ståendes med de andra klassikerna från OPI DS-serien i min låda!  Det är inte för att lacken är de mest holografiska i världen eller ens för att de alltid är så superunika, men det är de lack som fanns när jag började samla på hololack så de har en speciell plats i hjärtat, precis som OMG och Kaleidoscope, och jag var snål då för de kostade $7.45 på 8ty8 och TD då och jag tyckte inte jag hade råd att köpa alla... Ja, ni vet ju hur det gick med det och nu kostar det här över $50 på eBay, utan frakt... 
Exclusive är ett av de snyggaste färgmässigt av DS-lacken, alla fall av de som är holografiska. Nu är ju DS-lacken bara vanliga lack som kostar mer, tyvärr, men förr var det ju lack med "diamond dust" i dem. Här är det en djup bärfärg, lilaröd skulle jag kalla den om jag är mer prosaisk, och så en scattered holo på det. En snövit-färg kallar Emma och jag den för då den har en tendens att få huden att se vitare ut. Man får porslinshänder, helt enkelt.
Det är oerhört vackert tycker jag. Filmklipp så klart, så ni får beundra det ordentligt.
Och en sista bild. Jag är så nöjd att jag har det här lacket och det finns även en sensmoral. Om man vill ha något och har tid och tålamod så kan man också få det! Yay!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-17 06:04:30

Så fint! Det är verkligen ett ursnyggt lack, förstår att du är jätteglad att ha det. The Gem från DS är dock Glamour om du frågar mig. Men det är klart, man får inte lika mycket snövithänder med den:)

Svar: Jag håller med om Glamour. Den är verkligen vacker och en unik blå holo. Har inget som liknar den.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-17 06:19:40

Otroligt vackert! Visst var det lite speciellt med de gamla DS-lacken!

Svar: Ja, om inte annat så för att de var bland de första hololack man mötte. :D
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-17 07:47:22

Väldigt fint!

Svar: Ja, jag tycker det.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-17 09:45:34

Älsk!

Svar: Ja, det är tjusigt.
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-08-17 09:50:21

Ett riktigt mumsigt hololack!

Svar: Ja, verkligen!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-17 10:23:57

Jag känner igen det där om att snåla förut och vips ser man lacken gå för 50$ på ebay senare. Om man ska vara efterklok hade man lika gärna kunnat köpt hela kollektionen X2 och sen väntat nått år och sålt extrakollektionen för 50$ per flaska och sen kunnat finansierat nagellack för ett bra tag.. ;) MEN, lite svårt att veta vilka lack som ska slå och vad man kommer ångra sig på i efterhand. :) Fin var den i alla fall på naglarna! Känns somrigt och bärigt på nå vis!

Svar: Då köpte jag några av de rosa, underligt nog, men hoppade den här. Det var ju udda... Man visst, man vet aldrig vad som blir dyrgripar och inte. Då visste man ju inte att kollektionen skulle bli d/c heller...
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-17 10:37:37

Oj, oj det där var något att längta efter!

Svar: Ja, det är väldigt fint!
Sminkan

Postat av: Lovisa
Publicerad 2012-08-17 11:35:05

Åh herregud...! Snacka om nagellackshimlen!

Svar: Jag tycker också det är väldigt vackert.
Sminkan

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-08-17 15:04:34

Så otroligt vackert!

Svar: Visst är det!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-17 19:04:41

Vilket glatt och fint inlägg :)
Åh, är riktigt avis! Det är helt galet underbart, vill ha den bredvid min älskade Glamour <3

Svar: Ja, jag kände också så. de behövde få stå bredvid varandra.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-17 20:19:22

Jaa denna skulle man ju vilja lägga vantarna på... men det lär inte hända, aldrig att jag lägger $50+frakt på ett lack.. suck! :)

Svar: Nej, det är för mycket pengar. Men jag hittade den ju, som jag skrev, i en blogsale. Det går om man har tid och tålamod. Jag betalade inte alls så mycket för den.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-17 20:28:04

Det är så vacker färg på detta!

Svar: Ja, den är oerhört vacker!
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-18 00:51:09

Väldans fint var det :)

Svar: Ja, det är jättefint!
Sminkan

Postat av: Julia, June's abstracts
Publicerad 2012-08-18 02:18:53

Det är ju ett väldigt härligt lack egentligen. Jag älskar färgen.

Svar: Ja, det är vackert. Jag älskar också färgen.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-18 08:35:34

Vacker vackert vackert! :-D

Svar: Ja, det är det! Det är underbart!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela