Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Under My Sunbrella

Publicerad 2012-08-31 16:30:00 i Naglar i gult,

Här är bilderna på U. Under My Sunbrella från Misas sommarkollektion 2011. Det enda av dem jag köpte. Det var Sofias bilder som fick mig på fall, jag beställde det och sen blev det stående tills nu. Jag kunde låtit det stå kvar för jag dummade mig och gjorde en layering av det över Orly Glow i nudebeige. Jag visste att det skulle vara skirt och ville inte jobba så hårt för lacken var svårtorkade också om jag minns rätt. Nu blev det lättmålat och täckande och snabbtorkat men fult. Det är ett rätt dåligt alternativ så jag vet inte hur jag ska göra i fortsättningen.
Den gula färgen är stark och stöter i orange. Brandgult. Glassflecksen i jellyformulan skulle kunna vara fina om man inte dödat dem med det platta nudelacket i botten. Japp, jag misslyckades verkligen. Sorgligt att man tänker så mycket och så fel. 
Jag låter väl lacket stå kvar i sin låda och en dag när jag har tålamod som en ängel ska jag prova det på egen hand. Jag tror jag skulle gilla det mer om den fick mer djup. Vad tror ni?

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-31 17:15:12

Tyckte inte alls det var så dumt så här, glass flecksen var fina ändå :) Hellre lite platt än VNL tycker jag ^^

Svar: Kanske det. Jag måste prova för att veta tror jag.
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-08-31 22:27:51

På dina bilder ser det ju jättesnyggt ut, ju!

Svar: Vad bra! Jag kanske är lite överkritisk då.
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-31 23:42:41

Va?? Du kanske va lite överkritisk!!
JAg tyckte facktiskt detta är snyggt!!
En tiktig sommar färg
kom på en låt med bony, M its a Hooly holly day!!

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-31 23:45:36

http://www.youtube.com/watch?v=uJkrA6DtDgQ&feature=related

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-01 06:38:33

Jag tycker det var jättesnyggt som det är, men du skulle kunna lägga det över ett annat gult under eller över ett vitt lack under för att få färgerna att poppa lite extra :D Inte för att det behövs egentligen! Det här är så fint som det är!

Svar: Jag tror jag måste ha en jelly under i så fall.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-01 10:47:27

Himla snyggt! Skulle säkert bli fint på egen hand också!

Svar: Beror helt på hur mycket VNL. Värt ett försök alla fall.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-01 16:29:23

Jag tänker på ostbågar, ostbågar och lite mer ostbågar. Ser gott ut! Kanske inte den ultimata kombinationen av lack här, men det är en manikyr jag tycker är fin och blir glad av.

Svar: Ja, ostbågar... helt klart.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela