Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lite sommarljuvt i lila

Publicerad 2012-08-18 11:53:00 i Emmas FOTD 2012,

Hallå på er kära vänner. Misstänker att många av er precis som jag och Sminkan har börjat jobba denna veckan. Jag började faktiskt med det här inlägget redan i tisdags men orken var inte på topp precis så jag orkade inte slutföra utan kollade på Harry Potter istället.
 
 
Nu till sminket. Det är rätt gammalt, tror jag gjorde det runt första juli. Jag var i Stockholm en liten vända i jobbet och passade då på att ta en liten sminkshopingvända på stan med Isabell från Plutodrive. Hon hade en väldigt fin lila sminkning och jag blev inspirerad att göra en egen. Var länge sen jag hade flera olika lila nyanser så här tror jag, oftast kör jag lila tillsammans med nån annan färg. 
Eftersom jag hade sminket för ett tag sedan så minns jag såklart inte vad jag hade för grejer riktigt. De lila skuggorna har jag i alla fall koll på, den ljusaste är Crystal, ett pigment från MAC, sen är det Amy får Makeupcosmetics och längs ut så är det Psychedelic Sister från Urban Decay. Sen vet jag att jag har individuella lösögonfransar här också men resten har fallit i glömska tyvärr, ni får nöja er med att kolla på bilderna och kanske inspireras:) Locktången kan jag berätta är denna. Jag älskar såna här lösa lockar som tyvärr går ut mitt hår alldeles för fort, har ni tips för hållbarare lockar är jag tacksam för dem. Iaf, locktången var bra så länge den höll, men den gick sönder efter två användningar. Jag ska skicka den till Net On Net dock och jag hoppas innerligt på att jag bara fick ett måndagsexemplar för det jag har testat locktången verkar den superbra...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-08-18 12:00:41

Emma, ditt hår ser ju fantastiskt ut! Du måste få en locktång som kan göra det här igen! Helt perfekta vågor som ser ut som självfall!

Sminket är också jättefint. Och linnet. Du är som vanligt vacker som en dag.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-18 12:14:57

Sminkan: Tack raring! Ja såklart. Tanken är att jag ska få en ny om jag bara får ändan ur och skickat in den trasiga...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-18 13:15:22

Fint och somrigt!

Postat av: Elin
Publicerad 2012-08-18 19:13:41

Supersnyggt! Man blir verkligen inspirerad..
En fråga, vet du nån bra sida man kan få tag på Sinful colours *smoking hot*..

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-08-18 19:20:30

Du är superfin! Ja, usch allvaret har börjat här också... alldeles för länge kvar till nästa semester.

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-18 22:29:12

Superduperfint, både smink och hår!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-19 15:01:02

Jättefint! Fantastiska lockar och fin sminkning!

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-08-19 21:02:16

Så vackert! Den första bilden är helt underbar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-20 05:53:31

Naltastic: Tack:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-20 05:54:23

Elin: Tack, vad roligt att höra:) Nej du Elin tyvärr. jag kollade runt lite på ställen som har Sinful Colors men hittade den ingenstans. Är den discontinued?

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-20 05:55:06

Ninnia: Tack Ninni. Ja fy, jag vill ha semester igen... Snarast.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-20 05:55:25

kerstin: Tack snälla!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-20 05:55:49

MNPO: Tack så mkt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-20 05:56:08

Jessica: Tack så mkt Jessica!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 08:49:11

Vad tråkigt med locktången! Hoppas du får iväg den trasiga snarast, så du kan njuta av sådana där fina lockar igen!

Och du är lika vacker som vanligt! Galet.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-26 22:16:23

Chaosophia: Ja det var synd, men nu har jag iaf kommit mig för och skickat den och om jag inte är alldeles vimsig så har de skickat en ny. Så snart ska jag kunna locka igen:) har iofs åtskilliga andra verktyg för lockar, men iaf. Tack, du är en raring!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela