Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jämförelse mellan OPI RRR och German-icure

Publicerad 2012-08-05 15:33:25 i Nagellack - jämförelser,

Jag lovade göra en jämförelse mellan OPI Every Month is Oktoberfest och den gamla godingen OPI Royal Rajah Ruby. Båda är underbart vackra. Inte dupes, det trodde vi ju inte heller, men ni ville ju ändå se dem sida vid sida.
OBS! Lacket var felmärkt och heter egentligen German-icure by OPI! Vi hade fått felmärkta lack i pressproverna, därav förvirringen. Det är alltså en jämförelse mellan Royal Rajah Ruby och German-icure by OPI.
Jag har kladdat så klart. Dels är det tråkigt att måla naglarna bara för att ta av det igen så jag är inte så noga, och delsär penseln rätt bred, som ni vet. RRR är så klart Royal Rajah Ruby och EMIO är every Month is Oktoberfest. RRR är mörkare röd och har mer finmalet skimmer. Båda har en brunton. Båda är magiska!
Ovan i skugga och nedan i sol. Oktoberfest har mer skimmer och är ljusare  med RRR känns mer klassisk och sofistikerad. Älskar man vampar behöver man absolut båda. Och ni kommer väl ihåg att RRR har en dupe i China Glaze Branding Iron, så har man den kan man skippa RRR även om RRR har bättre formula. Just ja, jag glömde säga det, formulan på både EMIO och RRR är bra men RRR täcker på två lager medan EMIO kräver tre. 
Vilken gillar ni mest? Om ni nu kan välja en när ni tvingas se bilder med så mycket klet... Jag borde gjort ett bättre jobb när jag nu ändå gav mig på det men ni vet hur det är. Man har lätt för att vara efterklok...

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-05 18:21:41

Jag behöver inte välja för båda är på väg hem till mig efter vamp-tips från en viss Ms Sminkan för några dagar sedan. :) Men det var kul att se de brevid varann!

Svar: Ja, det är grymt fina vamplack! Väl värda sin plats i en samling.
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-08-05 18:42:33

Åh TUSEN tack för detta inlägg! Båda ser gudomliga ut! Jag älskar verkligen RRR och denna typ av nyanser! RRR och CG:X är båda i min ägo så plånboken säger "pass" på EMIO till förmån för något annat härligt lack. :) ... Appropå det där med neonfärger btw... Målade just naglarna med Flirty Tankini och jag älskar det, så helt "less" neoner är jag tydligen inte! ;D

Svar: jag tror jag köpte Flirty Tankini... Hm, kanske får bli nästa lack. :D
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-05 21:01:14

Vilken bra jämförelse! Jag tycker nog EMIO är finast av dessa två.

Svar: Tack! Vad bra om den funkade. Jag älskar båda och kan inte välja. :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-05 23:14:44

De är båda VÄLDIGT vackra! Om jag ändå ska välja så får det bli EMIO :)

Svar: Tack och lov så måste man sällan välja.
Sminkan

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-08-06 07:30:31

Båda är väldigt vackra, men den nyaste är nog ett strå vassare tycker jag.

Svar: Ja, den är bland det finaste jag sett!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-06 17:03:53

Extremt vackra lack, båda två! Jag föredrar ändå RRR lite bättre än EMiO tror jag, för den är mörkare och därav även vampigare. :D Ska bli kul att få hem EMiO sen så jag också kan testa!

Svar: de är så vackra båda två så det går i princip inte att välja en favorit. ena stunden är det den ena, nästa den andra...
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-06 22:50:58

Jag gillar oktoberfesten mest. Vilket såklart är bra för det känns ju roligare att köpa ett nytt lack...

Svar: Ja, det har du rätt i. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela