Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Opposites Attract

Publicerad 2012-08-28 20:32:00 i Naglar i grönt,

Jag äger två magnetiska lack, inte mer. Jag har gillat bilder på hur de ser ut på andra, det kan vara rätt coolt, men jag har känt att det inte är för mig då mönstret ger en liten 3D-känsla. Som att naglarna skulle vara buckliga.Det här mönstret får mig att tänka på vågor som för med sig sand i små räfflor eller på sanddyner i öknen. Jag tycker effekten är häftig att iaktta men jag blir lite yr av att ha det på naglarna.
Jag har aldrig försökt använda en magnet innan så det här är mitt första försök. Jag började med långfingret och lyckades lägga magneten mot nageln när jag höll på. De andra klarade jag bättre. Mönstret kommer omedelbart och hela processen är väldigt enkel. Jag kanske gör om det och försöker bära det en stund för att känna efter lite om jag kan ha det. Nu tog jag bort det i princip direkt så det är ingen manikyr. Jag ville bara se om det funkade. 
Lacket köpte jag helt impulsivt när jag var och hälsade på Emma och vi var på hennes lokala H&M. Jag vet inte vad som for i mig, men jag ogillar det inte, jag är bara inte säker på att jag gillar det heller. Färgen är fin och ja, det är ju effektfullt. Jag målade två lager och sen magnetade jag och så blev det så här. 
 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-28 21:01:25

Det blev faktiskt coolt. Nästan så att jag undrar om jag skulle behöva ett magenlack...

Svar: Ja, om du tror du skulle gilla det. Varför inte?
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-28 21:54:45

Det här är det enda magnetlacket som jag köpt från IsaDora, för att den gröna färgen är så fin! Den skulle nog se fin ut även utan mönstret, men jag gillar verkligen färgskiftningarna som det blir i det här.

Svar: Ja, emma sa att jag ju kan ha den utan att magneta den om jag inte ville ha mönstret för den gröna färgen är fin.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-28 22:02:05

Absolut det snyggaste av magnetlacken, tycker jag!

Svar: Ja, det är inte otroligt att det kan vara det.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-28 22:16:11

Inga magnet lack här inte och det lär förbli så ;)

Svar: Jag har så svårt att inte åtminstone prova en gång. Men nej, jag känner inte heller att det är min grej.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-28 22:24:10

Jag tyckte detta var fint så ska fundera på om jag ska hugga en sån...

Svar: gör det du. ska bli spännande att höra sen vad du tycker.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-28 22:27:46

Jag tycker att det är bättre än helt okej, men inte fantastiskt. Hade nog tyckt att det såg bättre ut på någon annan faktiskt, eftersom jag tycker att det känns väldigt o-du.

Svar: Ja, det är väldigt o-jag. Hade jag gillat det mer hade jag gjort om nageln som jag sabbade men jag ville bara ta av det fort som fan. :D
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-08-29 01:05:22

Jag funderar på att köpa detta, färgen är ju himla fin alltså.

Svar: Ja, man behöver ju inte använda magneten. Men frågan är ju om man kan få tag på en liknanade grön men av ett märke som har penslar gjorda för naglar, inte ladugårdsdörrar.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-29 07:36:35

Jag testade magnetlack från Lancôme för några år sen, och blev inte så sugen på mer... Men detta var ju superfint på dig!

Svar: Det är inte min grej heller. Men det kan ju vara kul att prova en gång. Bildläraren på min skola hade mörkgrått magnetlack idag och på henne var det skitsnyggt. Inte alls så där "buckligt" för ögat. Men det är ju alltid så, lättare att acceptera saker som man inte klarar på sig själv när det är på andra.
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-08-29 20:32:17

Jag fick denna i studentpresent! Jag har testat den en gång och tyckte det var lite spännande, men inte så där överexalterande ascoolt. Men färgen är fin!

Svar: Färgen är fin, det håller jag med om,.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela