Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grålila med matta skuggor

Publicerad 2012-08-27 13:52:00 i Emmas FOTD 2012,

Lördagens smink kommer här. Jag måste skärpa mig och visa smnink när det faktiskt är nytt, känns inte askul att alltid säga att jag har glömt vad jag använde för produkter. Skärpning alltså, här vet jag i alla fall vad jag har haft för produkter. Precis som jag har börjar gilla krämlack mer på sistone så tycker jag att det är roligare med matta skuggor än vad jag tyckt tidigare så jag bestämde mig för att göra en matt sminkning med grå och lila skuggor. Sen var ju de grå rätt mesiga men de lila är ju pigmenterade i alla fall. Eftersom jag mest använt skimriga skuggor sen hur länge sen som helst så har jag inte supermycket matta skuggor och jag vet inte riktigt vilka som är bra, tips på schysta matta skuggor mottages tacksamt alltså:)
 

Hyn

Foundation: Everyday Minerals It Foundation Light Neutral

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Laura Mercier Translucent Powder

Bronzer: Bare Minerals Warm

Rouge: Fyrinnae Enrapture
Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Isadora Smokey Eyes de två ljusaste grå, Coastal Scents CM #007 Deep Grape 

Highlighter: Highlighterskuggan i Isadora Smokey Eyes

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Eyeliner: Lars Wallin Sharon

Mascara: Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Wispies

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

  

Den allra ljusaste av de grå skuggorna från Isadoras Smokey kvintett ligger i den inre ögonvrån, på mitten har jag den något mörkare skuggan och längs ut är lila Deep Grape. Highlightern kommer också från Isadorapaletten. Istället för en flytande eyeliner använde jag skuggan Sharon från Lars Wallin, den är galet pigmenterade och djup i färgen så den passar alldeles utmärkt som eyeliner. Sen hade jag mascara, kajalpenna och lösögonfransar och bronzer, rouge och läppstift. Tycker att det blev fint och det matchade ju bra med mina nya örhängen från Dyrberg/Kern som jag verkligen älskar, de är så gnistriga och fina och det är så underbar färg.

 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-08-27 15:37:54

Örhängena är vackra, sminket med men jag är lite ledsen att jag inte fick helfigurbilden... :D

Snyggt med matta ögonskuggor! Jag gillar det verkligen och Sharon var perfekt som eyeliner.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-27 16:23:38

Ja visst var den, och de!;) Sharon är så fin, älskar den skuggan, klart topplistematerial. Dock är det nåt i den ja inte tål, mina ögonlock blir vackert karamellrosa även när skuggan är borta...ja men jag hade bråttom, erik hade fått spel om jag bett honom att fota mig och det var det inte värt...

Svar: Nej, okej. Jag ska inte tjata. Men det är så roligt när du har helbilder. :D
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-08-27 16:40:08

Älskar matta ögonskuggor, favoriten för mig :) Sleek har sjukt bra ögonskuggor och har precis släppt två paletter med bara matta ögonskuggor. Sedan är ju priset också löjligt bra :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 17:01:25

Matta skuggor är så jäkla fina bara de är applicerade rätt (jag kan uppenbarligen inte det), vilket du så klart har lyckats med! Älskar också Sharon som eyeliner! Tyckte till och med att den var bäst i hela sminkningen. Läckert!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-27 17:19:54

Så tjusigt! Du är så fin i lila!

Postat av: Marina
Publicerad 2012-08-27 18:57:17

Hej på dej min vän, det var längesedan! Du är lika snygg som vanligt! Det var en urtjusig lila sminkning, såg så coolt ut att eyelinern var lite så där diffus och inte så knivskarp. Har inte tänkt på att man kan använda den så. Jag blir också rosa på ögonlocken av Sharon, tror att det beror på att den är så enormt pigmenterad. Men snygg är den!

Postat av: helena
Publicerad 2012-08-27 20:26:40

åh, lilla vingen var himla fin!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-27 21:52:44

Ursnyggt!

Matta grå skuggor är verkligen svårt kapitel. På rak arm har jag inget annat att komma med än just IsaDoras kvintet, men jag ska klura lite och återkomma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-27 22:13:59

Martine: Ja det är ett bra tips. Jag har faktiskt tänkt att jag ska köpa den mörka av Sleeks matta paletter, dock var den slut sist jag kollade men kan nog bli ett köp i framtiden.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-27 22:15:22

Chaosophia: Tack! Ja det är lite knepigare, tror man kan behöva några extra minuter när man ska vara matt:) Jag brukar tycka att det är svårt men blev nöjd med denna. Och håller med, Sharoneyelinern lyfte looken:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-27 22:16:25

Nailtastic: Tack så mycket!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-27 22:17:56

Marina: Hallå! Kul att du tittar in!:) Jag brukar va inne hos dig också och spana ibland. Ja, så är det kanske. Jag tolkar det som irritation för jag blir så himla rosa men det kanske bara handlar om att skuggan färgar av sig. Intressant. Och tack!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-27 22:19:02

helena: Tack så mkt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-27 22:20:47

kerstin: Tack! Ja det är kanske så. Jag har ju inte så mkt matta skuggor som sagt men just den grå i kvintetten imponerar inte direkt. Har för mig att den mörkare är bättre men jag kanske minns fel. Ja återkom gärna med tips:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-28 06:16:50

Den lila skuggan är så fin!! Väldigt vacker sminkning!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-28 11:57:38

MNPO: Ja visst är den. Tack så mkt!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-28 18:03:26

Jättefin sminkning, jag gillar hur eyelinern smälter ihop med de andra skuggorna! Jag är rätt dålig på att använda matta skuggor, jag borde testa det lite mer.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-28 18:52:28

roxcat: Tack så mkt! Ja det är egentligen jag med, men jag vill gärna bli bättre:)

Postat av: yoli- in london
Publicerad 2012-08-29 22:56:10

Grymt fint! din blogg ar amazing :) dina naglar ser alltid flawless ut.. love from london! x

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-08-30 04:17:35

Himla snyggt! :)
Du passar verkligen i lila!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-01 10:21:31

yoli- in london: Tack å mkt! Roligt att du tycker det, vi är två tjejer som bloggar tillsammans, Sminkans naglar är de du ser mest...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-01 10:22:07

Fanny: Tack Fanny! Lila är en fantastisk färg, de allra flesta är fina i det bara man väljer rätt nyans:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela