Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gina Tricot Python Green

Publicerad 2012-08-29 05:52:00 i Naglar i gult,

Pythons Green är gul. Jag tycker alla fall att den är det. Gul med en grön anstrykning. En mycket bättre bild på den kan ni se på My Nail Polish Onlines blogg. Jag lade två tunna lager av den över ett nudelack så jag fick den inte mer intensiv i färgen än så här. Blekt snorfärgad. Japp. Snor med penseldrag. Men den är inte så tokig ändå. Jag kan nog tänka mig att bära den igen.
Formulan är crap. Jag skulle inte ge mig på att få den opak på egen hand och även så här är den inte rolig att måla med. LAcket är lite halkigt och vill inte torka så bra. Som snor. Japp, den har många likheter med snuva. Helt ärligt, hade jag vetat innan hur den skulle vara att måla med så nej, jag hade inte köpt den. Nu har jag den och jag hatar den inte. Den är okej men den är inte mer än så. 
Alltså, den här alfabetsresan... Alla lack som är oprovade är ju lacken jag inte direkt brinner för så det är väl inte det mest intressanta som ni sett. Jag blir lite deppig själv. Helt ärligt, det är väl typ två spännande lack som kommer upp och resten är rätt meh innan vi klarat av alla bokstäverna och kan börja med något annat. Jag är ju rätt bra på att använda mina lack så jag har sällan några stora mängder otestade och de som blir liggande är som sagt de som inte är så skojiga. Pamsan har nog mer spännande lack i sitt ABC. Hon verkar spara på godbitarna hon till skillnad från mig. :D

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-29 06:15:20

Formulan var inte det roligaste. Efter 4 lager gav jag upp och då hade jag fortfarande VNL och hade dessutom en massa penseldrag :D Men det är en härlig färg om man bortser ifrån det :)

Svar: Ja, den har ju vissa kvaliteter men jag föredrar Sinful Colors Auriga som är lite åt samma håll men bättre.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-29 07:25:50

Jag har inte alls upplevt lacken som du visat som tråkiga! Flera av dem har varit sådana jag inte själv haft jättebra koll på och såna är alltid kul!

Den här var lite kul, men formulan gör att jag inte kommer att köpa den.

Svar: Ja, jag har en del halvokänt i lådorna. :D
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-08-29 07:50:13

Jag tycker om de lack som du visar! När jag läste det här började jag nästan skratta, snor var nog en bra likhet. Den är fin men inte riktigt "wow!" så jag kommer nog inte köpa den.

Svar: Nej, det finns bättre lack från GT.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-29 07:52:08

Hehe, bra beskrivning av färgen.:) Tycker inte den var så vidare värst snygg...

Svar: Jag hade inte trott att du skulle gilla den. :D
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-29 10:02:37

Haha, vad du är skön. Japp, jag sparar på godbitarna men har många tråkiga på hyllan också. Det ska bli skönt att bli av med vissa surdegar så att säga.

Python Green kommer jag nog att hoppa över.

Svar: Hoppa du den med gott samvete.
Har du tråkiga lack? Det vill jag se innan jag tror det. :D
Sminkan

Postat av: Honi
Publicerad 2012-08-29 10:09:40

Hmmm! Jag tycker inte heller den var så värst snygg, inte ens fulsnygg som jag brukar gilla. Men smaken är som baken!

Svar: jag gillar ju egentligen färgen. den påminner om Auriga och Becca och det är lack jag gillar.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-29 10:17:14

Har med denna och jag tycker den är så där härligt ful-snygg:)

Svar: Jag trodde jag skulle gilla den mer än jag gör. Har bättre lack i samma färg.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-29 13:28:16

Nja, just den här var väl inge vidare kanske.

De lacken du tycker är tråkiga kan ju någon annan tycka helt annat om så jag gillar din ABC-resa och funderar på att göra en egen för att beta av de alldeles för många oprövade.

Svar: Ja, har man lack på alla bokstäver så är det dags!
Sminkan

Postat av: feline
Publicerad 2012-08-29 15:46:03

Åh, jag tjackade det häromdagen faktiskt! Inte mitt förstahandsval kanske, men 3 för en hundralapp... Jag gillar ju sådana här färger, och kommer nog pröva det utan underkläder då jag kan leva med VNL. :)

Svar: Jag trodde jag skulle gilla den mycket mer än jag gjorde. Ska bli spännande att höra vad du tycker sen.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-29 16:44:06

Mina första tanke var "den är ju GUL, inte grön".. sen såg jag att du skrev det också. Håller med om att den inte var det mest spännande jag sett. Däremot tycker jag inte att det gör något att det kommer en del "mindre fina/intressanta" lack under ABC-resan. Alla tycker ju lite olika och rätt vad det är kanske man hittar något unikt som man inte har än och kanske känner att man vill ha. Kul tycker jag.

Svar: Ja, du har rätt. Och jag äger ju lacken och då ska de ju komma upp på bloggen någon gång. Det råkade bara bli ett litet gupp här med många trist. Q kommer inte heller vara så roligt...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela