Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sun Kissed

Publicerad 2012-08-04 12:09:12 i Naglar i gult,

Ni vet ju att Anne på Nailtastic gjort mig neonberoende. Här är ett av mina senaste inköp. Sun Kissed var inget lack jag trodde mig behöva, och man kan nog argumentera för att jag hade rätt i det, men det är en härlig neongul. Inte nödvändigtvis ett bra lack, men en bra neongul. Lysande. 
Formulan är inte bra. Den är tjock, klistrig och knepig. Jag har fyra lager här och det är ändå inte jämnt. Dessutom torkar det sakta. Jag blev lite aktiv framåt natten, många timmar efter att jag lackat naglarna, och beslutade sortera in alla mina hololack i en egen Helmer. Numer bor de i en av mina vita Helmrar som står i sovrummet och jag har frigjort massor med plats för nya lack inne på kontoret i de röda Helmrarna. Jag uppdaterade även mitt spread sheet igår. Japp, aktiv! Hur som helst, aktiviteten renderade tre naglar med tryckmärken i nagellacket. det är inte okej efter kanske tre timmars härdande.
Färgen är lysande, som ni ser, men den är lika lysande hos Glowstick eller Get your Lem-on som är mina två andra favoriter bland gula neoner. Sun Kissed har skimmer, precis som Get Your lem-on, men inte grönt som den utan gult, tror jag, eller guld. det är fint men den tar inte topposition på favoritlistan.
Neon är verligen kul och naglarna lyser verkligen. Det är lite tråkigt att jag måste ta bort det redan, men på högerhanden är märkena för tydliga för att jag ska vilja behålla det. I och för sig, lacka naglarna är inget tungt jobb, tvärtom, jag gillar det. Men mina nagelband är lite ledsna efter de senaste removertestningarna så de blir nog inte lika glada som jag... 
Vad tycker ni? Är det ett lack ni har eller tänker skaffa? Är ni fortfarande sugna på neon eller har höstlacken börjat locka? Jag har några nya neoner nu som jag ska leka med innan sommaren är över för den här gången. Och varför skulle inte en neon vara tjusig en regnig dag i november? Fast man kanske har hunnit överdosera helt till hösten? Så här mycket neon kan jag inte minnas att jag burit på så kort tid. eller jo, sommaren jag upptäckte LA Girls Brights. Då var det också en sommar med neon!
 
 

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-04 12:33:09

Jag har inte känt mig bekväm i neoner förut. Nu i år fick jag ett ryck och köpte mig några. Nu har jag Orly Glowstick, China Glaze Love's a beach och Flip Flop Fantasy hemma. På väg hem är Surfin' For Boys och även Color Club Ultra Violet. Puh, får se hur det blir! :P
Vet inte ens varför jag skaffade Glowstick! Jag kan verkligen inte bära upp gult lack! Och neongult.... Shit. Det blir... en upplevelse, men den lär inte användas ofta!

Svar: Jag gillar gult. Först tyckte jag inte om det men det har liksom krupit på mig och nu älskar jag det! Du kanske också ändrar dig med tiden. Neongult var mitt första gula också. de tär två stora steg på en gång.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-04 14:27:11

Åh, jag älskade detta! Detta och Surfin For Boys har varit mina mest använda neonlack i sommar.

Svar: Färgen är ju underbar. Formulan... mja. Kanske dags för min standardlösning med Seche Restore...
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-08-04 14:51:11

Jag har upptäckte att jag faktiskt har alldeles för lite neonlack så denna kommer jag att klicka hem men det blir nog först efter nästa löning faktiskt. Det ser väldigt fint ut! Orly Glowstick och Get your lem-on finns också med på den listan!

Jag brukar bli sugen på neonlack på vintern också, har de senaste åren alltid lackat med mina neonlack i februari då jag har längtat efter vår och sommar...Kan nog tycka att neoner funkar när som helst och det är ganska coolt med den lysande lacket och snö.

Svar: Ja, jag hade någon neon i vintras och det var coolt! Mer neoner året runt!
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-08-04 17:16:39

Denna väntar jag på just nu, har beställt ett paket från Transdesign och då fick detta, I'm with the lifeguard och Surfin' For Boys följa med från kollektionen. Fjärde neon-lacket blev Orly Melt Your Popsicle. Gud vad neonsugen jag är! :D

Svar: Låter som perfekta val!
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-04 17:38:57

Jo jag gillar detta! Inget speciellt kanske men skimret tycker jag är väldigt fint :)

Svar: Ja, skimret är fint. hade det torkat snabbare hade jag älskat det. :D
Sminkan

Postat av: Ifrith
Publicerad 2012-08-04 18:01:09

Jag var sååå neonsugen i slutet på maj och i juni och då hade jag bara tillgång till en neonrosa CG (glömt namnet och gett bort lacket). Nåväl så landade sju nya neoner från CG summer neons för ett par veckor sedan... men då var "suget" tyvärr bortblåst... haha. Så kan det gå! Jag ångrar mig däremot inte alls utan känner mig bättre rustad inför nästa period av neonsug (för det kommer förr eller senare). =)

Svar: Ja, det är ofta så. Man kan ju inte direkt säga att det går snabbt att köpa lack från USA. Jag har dock lite neonsug kvar men jag har ju mest burit hololack. :D
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-04 18:06:50

Jag har inte tröttnat på neoner riktigt ännu och ska försöka beta av en del sommarlack innan hösten närmar sig. Fast det är klart, lite sugen på de murriga lacken är jag allt.

Svar: Ja, jag gillar när det är lite mix, olika finish, olika färger och så. Jag har nästan, men bara nästan, överdoserat på holo nu i sommar. Känns lite skönt att plocka fram glitter och neon nu!
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-04 18:57:21

Håller ned, det är inte ok. Men neon är kul och gult neon lite extra. Har det här men har inte testat

Svar: Neon är definitivt kul! Man blir lite glad av neonnaglar.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-04 20:25:19

Jag har också fortfarande sug efter neoner, fast inte lika mycket som för två tre veckor sen. Jag ska nog passa på lite nu medan suget är kvar, för neoner är bara SÅ härliga!

Svar: Visst är de! Jag ska också passa på. Köpte några till som väntade när jag kom hem så jag ska alla fall prova igenom dem.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-04 21:51:21

Himla, himla fin!!

Svar: Ja, visst är den!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-06 16:49:36

Jag har precis fått hem två nya neoner och är skitpeppad på att lacka med det ena på en gång, men jag måste bryta av med en annan färg först (har precis tagit bort ett i det rosa kategorin) för mer kontrast i vardagen.

Och det är fan tråkigt att säga, men China Glaze är rätt dåliga på gula lack? Jag har inte ett enda gult lack från dem som jag trivs med egentligen.

Svar: Jag vet, de är rätt dåliga på många saker egentligen men de gör förbannat fina färger. Och många färger!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela